Avatar billede codeadmin Nybegynder
08. januar 2014 - 03:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

URL variabel

Hej,

jeg er lidt på udebane i javascript, men har fundet et scroll pagination script som fungere med jquery. Så langt så godt.

<script type="text/javascript">

$(function(){
    $('#content').scrollPagination({
        'contentPage': 'forum_hent_emner.php?id=1', // the url you are fetching the results
        'contentData': {}, // these are the variables you can pass to the request, for example: children().size() to know which page you are
        'scrollTarget': $(window), // who gonna scroll? in this example, the full window
        'heightOffset': 10, // it gonna request when scroll is 10 pixels before the page ends
        'beforeLoad': function(){ // before load function, you can display a preloader div
            $('#loading').fadeIn();
        },
        'afterLoad': function(elementsLoaded){ // after loading content, you can use this function to animate your new elements
            $('#loading').fadeOut();
            var i = 0;
            $(elementsLoaded).fadeInWithDelay();
            if ($('#content').children().size() > 100){ // if more than 100 results already loaded, then stop pagination (only for testing)
                $('#nomoreresults').fadeIn();
                $('#content').stopScrollPagination();
            }
    });

    // code for fade in element by element
    $.fn.fadeInWithDelay = function(){
        var delay = 0;
        return this.each(function(){
            $(this).delay(delay).animate({opacity:1}, 200);
            delay += 100;
        });
    };

});
</script>
    <ul id="content">
    </ul>
    <div class="loading" id="loading">Vent venligst... Loader indhold!</div>
    <div class="loading" id="nomoreresults">Der er ikke flere tråde.</div>

Hvis I i starten ser på ContentPage der har jeg selv defineret et id men jeg vil gerne have den til at fange det som der står i URL linjen.

HAR også prøvet at finde en linje kode er burde kunne det, men så "loader" scriptet ikke.
Avatar billede jokkejensen Novice
08. januar 2014 - 11:15 #1
Leder du efter

'contentPage': window.location, // the url you are fetching the results

Ellers bør du gnm serverscript hente den ned, jeg er ikke så rå til php

Men

'contentPage': 'forum_hent_emner.php?id=' + "PHP hent querystring id",
Avatar billede codeadmin Nybegynder
08. januar 2014 - 13:15 #2
Tror det var mig som var små træt igår. Man kan jo sagtens få PHP til at hente det. Igår var det ikke logisk for mig at "bede" PHP om det.

Nu stødte jeg så på et andet problem du måske kan svare på.

Kan det passe ovenstående script ikke kan køre på mobilen? Den "loader" bare men der sker intet?
Tænker om Jquery ikke kan køre i en mobil chrome browser?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
09. januar 2014 - 16:39 #3
Det her vil give URL adressen, det er ikke Jquery, men almindelig javascript.

Kode:
document.location.href
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
09. januar 2014 - 17:31 #4
Du kan bruge disse funktioner til at scrolle med.

Kode:
// scrollbars
window.scrollbars

// scroll værdig Y
window.scrollY

// scroll værdig X
window.scrollX

// set scroll værdig.
window.scrollTo(x, y)

// maximum for scroll X.
window.scrollMaxY

// maximum for scroll Y.
window.scrollMaxX

// scroll ned ad.
window.scrollByPages(int)

// scroll ned ad.
window.scrollByLines(x)

// scroll ned ad.
window.scrollBy(x, y)

// scroll op ad.
window.scroll(x, y)
Avatar billede codeadmin Nybegynder
09. januar 2014 - 20:22 #5
Fik løst problemet ved hjælp af PHP.

Men får aldrig loadet indholdet på mobilen? Derfor hjælper ovenstående koder desværre ikke
Avatar billede codeadmin Nybegynder
14. januar 2014 - 16:46 #6
Lukker her - kan jeg få et svar fra jer?