Avatar billede scape-goat Nybegynder
14. januar 2014 - 14:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ekstern skærm starter ikke op

Hej

Jeg har en ældre stationær computer, som har tilsluttet to skærme og har altid været det. I dag da jeg startede computeren, var det kun den ene skærm som viste noget. Den skærm som er tilsluttet via det interne grafikkort via VGA.

Skærmen der ikke vil vise noget er tilsluttet via et eksternt graffikkort som sidder i PCI slottet, den er tilsluttet via et DVI kabel, så kan desværre ikke teste om skærmen kan tænde via en anden computer, men har prøvet begge DVI porte bag i skærmen og det giver ingen forskel.

Jeg tror dog at det er PCI slots der giver problemer, da det trådløsenætværkskort, som også sidder i en PCI slot også giver problemer. Jeg havde batteriet ude af bundkortet og holdte opstartsknappen inde, derefter startede computeren op og der var gang i netværkskortet efterfølgende, men når jeg slukker computeren og starter den igen, ser det ud som om at nætværkskortet ikke starter op (lampen blinker ikke nede på kortet) - Kan i hvert fald ikke komme på nettet.

Jeg har også haft grafikkortet ude af computeren, og dobbelttjekket at det nu sidder korrekt.

Computer: Dell OptiPlex 755
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6550, 2,33GHz
BIOS: Dell - 15 Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 A12

Har I et forslag til løsning af problemet eller ved I hvad der er galt?

Mvh Michael
Avatar billede DellLytter Nybegynder
15. januar 2014 - 14:07 #1
Hej Michael

Har skærmen VGA port? Hvis den har vil jeg råde dig til at prøve med et VGA kabel fra den anden skærm, for at udelukke at det evt. er skærmen der fejler.

Samtidig kan du prøve at opdatere BIOS, Chipset & video driver. Du finder de seneste her: http://dell.to/18wE2bN

Indtast blot servicetag, og siden finder automatisk de relevante drivers til din maskine.

Hvis dette ikke virker kan det skyldes en fejl på enten motherboard eller selve kortet.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede scape-goat Nybegynder
15. februar 2014 - 16:52 #2
Beklager det sene svar..

Har forsøgt at opdatere, men det vil computeren ikke. Har også forsøgt med en anden skærm nr. 2, her kom der under starten af opstart billede på begge skærme, men lige inden den går ind i windows skriver den "no signal" på skærm nr. 2 og herefter viser den intet, med mindre man genstarter den..

Der er formentlig ikke så meget at gøre?

Med mindre du har andre forslag, må du gerne skrive et svar, så jeg kan give dig point og lukke tråden..
Avatar billede DellLytter Nybegynder
17. februar 2014 - 08:49 #3
Hej Michael

Umiddelbart vil jeg så sige, at problemet nok kan ligge i selve computerens hardware, såsom i selve kortet eller motherboard.

Her kommer det originale svar:
Hej Michael

Har skærmen VGA port? Hvis den har vil jeg råde dig til at prøve med et VGA kabel fra den anden skærm, for at udelukke at det evt. er skærmen der fejler.

Samtidig kan du prøve at opdatere BIOS, Chipset & video driver. Du finder de seneste her: http://dell.to/18wE2bN

Indtast blot servicetag, og siden finder automatisk de relevante drivers til din maskine.

Hvis dette ikke virker kan det skyldes en fejl på enten motherboard eller selve kortet.

//Karina
#IWork4Dell"