Avatar billede pazau Nybegynder
14. januar 2014 - 22:45 Der er 3 kommentarer

Windows 7 og inkompatible routere?

Hej Eksperten.

Jeg er en ganske ferm IT-haj, der er i gang med en uddannelse som IT-supporter, og kan derfor ganske mange ting med både netværk og Windows selv. Linux er selvlært.

Men jeg har oplevet et problem på det seneste, som jeg bare ikke kan løse - jeg ved ganske enkelt ikke præcist, hvorfor det sker.

Jeg har en trådløs router fra Belkin, som fungerer fint i sig selv. Problemet er, at computere med Windows 7 nægter at gå på. De kan finde SSID og spørge om password, men nægter at komme videre derefter. Linux nægter overhovedet at finde SSID'en.

Sættes maskinerne til via LAN, fungerer alt upåklageligt.

Havde samme problem med en tidligere router, hvorfor jeg troede det var en defekt.

Troede det var netkortet, men det viste sig ikke at holde stik. Min Netbook kørte WinXP, men efter installation af Win7 nægter den det også.

Min nabo's router, og stortset alle andre, fungerer Windows 7 og Linux upåklageligt sammen med.

Efter søgning på nettet, har jeg prøvet at deaktivere IPv6, sætte statisk IP, you name it - intet har hjulpet.

Nogle forklaring på, hvorfor det sker?
Avatar billede Blandy Praktikant
15. januar 2014 - 08:44 #1
Har du prøvet og lede efter firmware opdatering til din router? Kan være et kendt problem med radioen i den.
Avatar billede Blandy Praktikant
15. januar 2014 - 08:45 #2
prøv forresten og fjerne al sikkerhed og kryptering på dit ssid, og se om den kan få fat der. For så kan det være det kun er kryptering der er problemet og ikke selve forbindelsen.

Hvad wifi tech står routeren til? N -G - ac?
Avatar billede pazau Nybegynder
17. januar 2014 - 11:35 #3
Der er opdateringer til routeren, såvidt jeg forstår på Belkins hjemmeside.

Problemet er bare, at routeren ikke godtager opdateringsfilerne - de er åbenbart ugyldige. Et check efter opdateringer på routeren, finder heller ikke noget.

Modellen er en Belkin Wireless N-router, F5D8236-4 v2. Uanset hvad jeg vælger på Belkins side, kommer jeg til denne:

http://www.belkin.com/us/support-article?articleNum=5137

Hvor jeg har prøvet dem alle. Først v2xxx og v21xx, og derefter de andre.

Routeren kører i blandet b, g og n, men understøtter ikke ac.
Slår jeg sikkerheden fra på WiFi, er problemet der stadig - også selvom jeg skifter fra WPA2 til WEP.