Avatar billede comaco Praktikant
15. januar 2014 - 12:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min egen router på Telenor forbindelse

Hej

Vil bruge min egen rputer på en Telenor forbindelse men får ingen DSN.

Nuværende techincolor router køre PPPoE og den router jeg vil sætte op er en ASUS AC66U.

Problemet er at selv om jeg kender bruger og password til DNS serveren er dette ikke nok. Jeg får simpelthen ingen ting når jeg kobler ASUS på wan forbindelsen. Min mistanke går på at Telenor har en MAC adresse kontrol kørende ved siden af men det ved de ikke enggang selv.

Er der nogen der ved hvordan jeg skal konfigurere min ASUS og med hvilken oplysninger, således at jeg kan bruge den i stedet for.

MVH
Jan
Avatar billede jk45 Forsker
15. januar 2014 - 16:10 #1
Hej

Hvad bruger du som modem ?
Avatar billede comaco Praktikant
15. januar 2014 - 16:53 #2
Hej

Efter hvad jeg har forstået så skulle ASUS routeren kunne kobles direkte på.
I nuværende opsætning har jeg et stik i væggen. Et TDC filter (Har prøvet uden) og en Technicolor MediaAccess TG788vn v2 som router. Ingen problemer her, kun det at Telenor har smaderet den med deres firmware. WPS kanppen virker ikke, der kan ikke oprettes brige osv.

Mit problem er at jeg gerne vil kunne tilgå enheder ude fra, men det virker af H.... til på Technicolor routeren.

MVH
Jan
Avatar billede jk45 Forsker
15. januar 2014 - 17:07 #3
Den router du har fra telenor er både modem og router, Din asus er kun en router og kan derfor ikke tilkobles direkte. Det er vigtigt at der er enten adsl eller vdsl modem indbygget afhængig af hvilken en af dem du er på.

mvh

(Endnu en) Jan :)
Avatar billede comaco Praktikant
15. januar 2014 - 17:36 #4
Ved ikke om jeg nu skal græde eller ...

Har du et forslag til hav pokker jeg så gør.
Telenor har ingen modem kun router og den jeg har har de som sagt pillet ved. Derfor kan den heller ikke sættes op som bro.

MVH
Jan (Som lige nu føler sig lidt dum)
Avatar billede comaco Praktikant
15. januar 2014 - 17:38 #5
Skal lige en tur ud så er væk nogle timer, men svare når jeg kommer retur.
Avatar billede jk45 Forsker
15. januar 2014 - 19:45 #6
Hvis du sidder på en Tdc dslam er muligheden et tdc modem, se om du ikke kan finde en der har et liggende. Din hastighed bør give et fingerpeg om det er adsl eller vdsl. Ellers kan modem købes mange steder relativt billigt
Avatar billede comaco Praktikant
15. januar 2014 - 21:59 #8
Mange tak

Det prøver jeg at finde. Det skal jo være et modem jeg kan konfigurere da Telenor har adgangskode på deres DSN server,