Avatar billede Johs Juniormester
16. januar 2014 - 17:36 Der er 8 kommentarer

HP 660 og printning af billeder

Hej. Er der nogle, som kan hjælpe mig. Jeghar købt en HP 6600 i Elgiganten, Efter en tid opdagede jeg, at jeg kunne ikke få den til at printe billeder ud i bare nogenlunde kvalitet. (På papir)
HP support kunne ikke hjælpe mig, men sendte en ombytter, som ikke var bedre. Så nu har jeg to.
ER DET FORDI JEG IKKE FORSTÅR DET, ELLER ER DET FORDI UDGAVEN IKKE ER BEREGNET TIL AT UDSKRIVE BILLEDER?
Tak for svar

mvh. Johannes
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2014 - 19:10 #1
Alle printere kan printe billeder.

Kvaliteten afhænger af mange ting, men decideret dårlige resultater skyldes nok i mindst 99% af tilfældende forkerte indstillinger eller ukendskab til, hvad der kræves for at få et godt billede. Du kan f.eks. ikke få et billede på 300x400 pixels printet ud i god kvalitet i størrelsen 12x16 cm. Og billeder printet på almindeligt papir vil altid se dårligere ud end billeder, som er printet på fotopapir.
Avatar billede Johs Juniormester
16. januar 2014 - 19:35 #2
Tak for dit svar. Det er underligt, at HP support ved så lidt om deres egne ting, som de tilsyneladende gør. Jeg har svært ved at tro, at det er forkerte indstillinger, hvor jeg har prøvet forskelligt uden ændring af billedkvalitet. Når jeg siger dårlig kvalitet, så er det virkeligt dårligt. Uanset størrelse. Det ligner det, som man ser, når farvepatronen er ved at være opbrugt. Men farverne i sig selv er gode nok. En firkant f. eks. i farver er rigtig flot.

Hverken i Elgiganten eller i Bilka kan man få en rådgivning af betydning.
Men er det ikke sådan, at der findes printere, der kun er beregnet til skrift?
Man skulle jo tro, at der var folk, som har samme slags printer
mvh Johannes
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2014 - 20:29 #3
Hvordan er billederne dårlige? Er de pixelerede, er farverne forkerte, er de uskarpe eller hvad ...?

Jeg har lagt et link til en dansk brugervejledning herunder, hvis du ikke allerede har en sådan. Kig især på:

Løsning af problemer > Fejlfinding i forbindelse med udskriftskvaliteten > Start her måske med "Løsning 6".

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c03226820.pdf
Avatar billede juleulven Nybegynder
16. januar 2014 - 23:02 #4
SHOJ: du starter lige med, at fortælle os
1. hvor de billeder stammer fra, altså hvilet udstyr har optaget billederne
2. har du behandlet billederne elektronisk i Photoshop eller andre applikationer og hvis ja, hvad har du gjort?
3. hvad fylder billedet du prøver og printe? 200kb, 500kb, 5mb??
4. derefter hvilket slags papir printer du på? Mærke/type?

min generelle opfattelse er, at folk dribler rundt med LATTERLIGT dårlige kamerarer og optager og tror en printer kan lave det perfekt fordi det står fint på en computer skærm.

f.eks tog min kone en del billeder med sin Iphone 4S og det er bare OVERHOVEDET slet ikke i overensstemmelse med de krav der er til "digital tryk" ...
Avatar billede Johs Juniormester
17. januar 2014 - 13:01 #5
Tak for brugervejledning, som jeg ikke har arbejdet med endnu
Tak også for din kommentar juleulven
Billederne har jeg bl.a fra nettet, og de fylder forskelligt og det er på almindeligt papir. Men der er ikke tale om mere eller mindre pæne udskrifter, men om fuldstændigt dårlige udskrifter. Alle billederne er farvet rødlige over det hele. Og det er ærgeligt
Ved I, om der findes printere, som ikke kan bruges til at printe billeder ud på, for så ville jeg jo have en god forklaring

Med venlige hilsner og endnu engang tak

Johannes
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2014 - 14:08 #6
#5.

Velbekom, og som jeg skrev i indlæg #1: "Alle printere kan printe billeder."

Har du installeret driveren til printeren?
Sidder patronerne korrekt?
Avatar billede Johs Juniormester
17. januar 2014 - 15:02 #7
Det er ikke nogen let sag. Driveren er installeret. Patronerne sidder rigtigt. Jeg har prøvet at skrive ud fra tre maskiner af det mærke 2 6600  og 1 lidt større. Samme resultat. Mystisk
mvh Johannes
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2014 - 21:02 #8
Hvordan ser farverne ud, hvis du følge vejledningen, jeg beskrev i indlæg #3?