Avatar billede kenlie Nybegynder
18. januar 2014 - 23:43 Der er 6 kommentarer

Navision 3.56a

Jeg har før kørt med Navision på en 2003 server samt XP clienter.

Nu har jeg skiftet den ene client ud med en windows 7 maskine. er der nogen som ved hvordan men kan få det til og virke? har prøvet med XP-mode (Virtuel XP)

"Please help"
Avatar billede jjam Juniormester
19. januar 2014 - 10:10 #1
Det kan du ikke. (i hvert fald min erfaring)
Har selv prøvet meget, og kun fået Navision 3.56 til at køre på 32 bit OS. (Jeg er usikker på om jeg har prøvet på Win 7 (x86) prøv evt. det.)
Køre i øvrigt på Windows 8 Server (x86) under terminal services, så det er løsningen hvis der er mange brugere.
Ellers så er løsningen nok noget med en Virtuel XP måske lokal via WM vare eller Virtuel PC.

Hvis du 'kun' har simpel bogføring/ordre og ikke masser af rettelser i Navision, så er den helt rigtige løsning nok at opdatere, evt. C5 (udgår om nogle år) eller e-economics
Avatar billede kenlie Nybegynder
19. januar 2014 - 16:49 #2
Hej jjam

Det som jeg har er en Windows 7 maskine med en virtuel XP på, at jeg ikke kunne få det til og virke tænkte jeg nok på Windows7 maskinen, så derfor installerede jeg XP-Mode (virtuel) men heller ikke derpå er der huld igennem. Angående Navision 3.56A så er den helt tilpasset firmaet og derfor kan vi ikke vare omstille til C5 eller lignede

Er der nogen som har erfaring med Win7 og navision 3.56 eller med en virtuel XP og navision.
Avatar billede sunset Nybegynder
24. januar 2014 - 00:33 #3
Hvad præcis er problemet?
Hvilken exe fil kører du?
Har kørt navin.exe uden problemer på xp, win7 og win8 uden problemer. Har lige prøvet på Oracle virtualbox med win7 og det starter uden noget brok.
Avatar billede kenlie Nybegynder
28. januar 2014 - 13:24 #4
Hej Sunset.

Jeg har flyttet filerne til den nye pc, og tilpasset Host og service filerne, men jeg får ikke hul igennem.
Avatar billede sunset Nybegynder
29. januar 2014 - 21:48 #5
Hvordan er din genvej defineret? navin.exe serverno=1, cache= etc

Og hvilken fejl får du? Netbios/tcp, pakke?

Lidt svært at komme med løsningsforslag når man ikke ved hvad fejlbeskeden er ;)
Avatar billede somalpe Nybegynder
29. januar 2014 - 22:42 #6
Der må være tale om en fejl i dine indstillinger.
Navision 3.56A kører upåklageligt på både Win7 64 bit og Win8 64 bit.