Avatar billede 0123 Novice
19. januar 2014 - 12:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

windows 7 ikoner er væk

Hej
Mine ikoner er forsvundet fra skrivebordet og startmenuen , og jeg har prøvet at højre klikke på skrivebordet for at se om " vis ikoner" var markeret samt systemgendannelse er prøvet men , det har ikke hjulpet.

Er der nogen som kan hjælpe mig med mit problem?
Avatar billede BimmmmeR Juniormester
19. januar 2014 - 13:10 #1
Tror jeg har fundet problemet med ikoner...

1.    Klik på START (windows ikon nederst til venstre, flag med rød, grøn blå og gul farve).
2.    Klik KONTROLPANEL.
3.    Klik SYSTEM OG SIKKERHED.
4.    Klik FORETAG FEJLFINDING AF ALMINDELIGE COMPUTERPROBLEMER, står under LØSNINGSCENTER
5.    Klik SKIFT INDSTILLINGER over til venstre.
6.    Sæt Computervedligeholdelse til FRA.
7.    Klik OK.

Det er den som er med til ca. 1 gang om ugen at fjerne skrivebordsikoner. Der må nemlig ikke være mere end 4. Ja??? Mystisk ikke. Men sådan er Windows 7 og også Windows Vista og XP.

Herefter, for at evt. at få dem tilbage igen.....

1.    Højreklik med musen på skrivebordet.
2.    PERSONLIGE INDSTILLINGER.
3.    SKIFT SKRIVEBORDSIKONER.
4.    Sæt flueben, i dem som du vil have.
5.    ANVEND.
6.    OK.

Slet evt. dem du ikke bruger og tilføj nye igen igen.

Så burde de blive der forever....

Det var sådan bare det.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. januar 2014 - 14:04 #2
BimmmmeR
Det er den som er med til ca. 1 gang om ugen at fjerne skrivebordsikoner. Der må nemlig ikke være mere end 4. Ja??? Mystisk ikke. Men sådan er Windows 7 og også Windows Vista og XP.

Hvad er det for noget pladder at skrive har ikke noget på sig.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2014 - 15:06 #3
@silbidor nok ikke, det er microsoft vejledning !

http://support.microsoft.com/kb/978980/da
Avatar billede Jensen DK Novice
19. januar 2014 - 19:36 #4
Jeg har haft xp siden det kom og nu w7 i 6 mdr. på tre maskiner og aldrig oplevet det som er beskrevet.
Avatar billede BimmmmeR Juniormester
19. januar 2014 - 23:45 #5
Som ovenstående, hvis du vil beholde dine skrivebordsikoner, og de fortsat forsvinder en gang om ugen, ER du nødt til at sætte systemets vedligeholdelsesfejlfinder til off, som beskrevet ovenfor.

Den fjerner kun ødelagte ikoner, så derfor må dine ikoner på en eller anden måde have været dette.

Du kan kun undgå dette, hvis du går ovenstående.

Ellers, må du igang med en total reinstall.... og så er ovenstående da noget nemmere.
Avatar billede 0123 Novice
20. januar 2014 - 10:48 #6
Jeg kan ikke finde et punkt som hedder computervedligeholdelse.
Avatar billede 0123 Novice
20. januar 2014 - 11:10 #7
Jeg fandt punktet alligevel og gjorde hvad bimmmmer beskrev men , det har ikke hjulpet.

Er der andre muligheder ?
Avatar billede Jensen DK Novice
20. januar 2014 - 13:49 #8
Jeg har brugt dette til xp med held flere gange måske virker det også til w7.
Hent dette lille værktøj, og gem det på dit skrivebord:
http://danborg.org/spy/download/Deskfix.vbs

Dobbeltklik på den nye fil. Der vil komme en melding om, at brugen er på eget ansvar. Her skal du acceptere for at komme videre. Herefter forsvinder alt indhold fra dit skrivebord og proceslinien for et kort øjeblik. Når programmet melder at det har rettet din registrering, klikker du på OK.

Genstart.
Avatar billede 0123 Novice
21. januar 2014 - 09:52 #9
Jeg prøver det.
Avatar billede 0123 Novice
21. januar 2014 - 12:05 #10
hej silbidor.
linket virker ikke , er det mulighed for at du kan henvise til en anden side?
Avatar billede Jensen DK Novice
21. januar 2014 - 17:37 #11
Hvad er det for ikoner du mangler?
Hvad med højreklik på skrivebord, personlige indstillinger, skift skrivebordsikoner, sæt flueben i det du mangler, og ok måske genstart.
Avatar billede 0123 Novice
22. januar 2014 - 10:49 #12
Det har jeg prøvet men , det hjalp ikke.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. januar 2014 - 15:12 #13
Havde det indtryk at du kun havde været inde i vis ikoner,det skriver du til at begynde med, jeg linkede til at du kan genskabe ikoner.
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2014 - 10:23 #14
@silbidor jeg får dette på skærmen, se billed.
http://i.imgur.com/P8pPgov.png

@0123 prøv denne vejledning fra Brianborup.dk
http://brianborup.dk/category/software/
Avatar billede 0123 Novice
23. januar 2014 - 10:33 #15
Hej pixxel.
Jeg prøver brianborup.dk , og melder tilbage.
Avatar billede 0123 Novice
25. januar 2014 - 21:42 #16
Jeg kan ikke finde noget iconcache.db som står i beskrivelsen fra brianborup selvom jeg har fuldt vejledningen.

Jeg har haft rainometer installeret som gør at man kan få én masse forskellige gagets på skrivebordet , og efter jeg har slettet det kan jeg se , at jeg har fået masse temaer installeret hvis det jeg går ind i personligeindstillinger for at skifte baggrund.

Kan det være der problemet ligger?
Avatar billede 0123 Novice
25. januar 2014 - 23:35 #17
Hej pixxel.
Det var lige brianborup jeg skulle bruge.
Smid et svar.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2014 - 13:57 #18
super