Avatar billede jih Nybegynder
22. januar 2014 - 09:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Program virker ikke efter opdatering til Windows 8.1

Hej,

jeg har lavet et lille lektiebog program med VB.Net. Det virkede fint indtil jeg opdaterede min PC til Windows 8.1, så får jeg en konverteringsfejl. Det mærkelige er at programmet virker på min bærbare med Windows 8, men ikke på den stationære med Windows 8.1.

Det er følgende linje der fejler:
---
Dim tempDate As Date = Mid(strLines(intI), 1, 10)
---

strLines() er defineret her:
---
Dim Reader As System.IO.StreamReader
Dim strLines() As String
Reader = New System.IO.StreamReader(strPath & "\" & strFile)
strLines = Strings.Split(Reader.ReadToEnd, Environment.NewLine)

Jeg har googlet på det, og har prøvet med Convert.ToDate(), men det virker ikke..?

// jih
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2014 - 19:50 #1
Hvilken exception?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2014 - 19:51 #2
Hvad indeholder Mid(strLines(intI), 1, 10) naar det gaar galt?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2014 - 19:51 #3
Er der aendret paa dato format i forbindelse med at du er skiftet til 8.1?
Avatar billede jih Nybegynder
23. januar 2014 - 22:43 #4
ja, jeg så det ikke før nu at der var engelsk format :) efter at have skiftet det over igen, virkede det :)

Er der en (let) måde at gøre så datoformatering virker til alle formater? Tænker på en mere global/international løsning.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2014 - 23:05 #5
Der er ingen perfekt loesning.

Problemet at 10-11-2014 er 10. november i DK og 11. oktober i USA er umuligt at loese.

Fortael brugeren hvilket format der skal indtastes i.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2014 - 01:12 #6
Du kan lave en metode som tester forskellige formater med DateTime.TryParse og tager den foerste som er valid.

Men det er nok det bedste du kan.
Avatar billede jih Nybegynder
28. januar 2014 - 01:39 #7
ok tak for svar, læg et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. januar 2014 - 15:20 #8
ok