Avatar billede jcr18 Professor
27. januar 2014 - 22:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hvilket tv?

Jeg skal have det gamle fjernsyn skiftet ud med et nye og mere moderne. Jeg har intet begreb om teknikken og hvad der er nyt og smart da jeg ikke har fulgt med i hvad der er sket de sidste mange år, men........jeg har kik på denne her:
Sony 42" LED TV KDL-42W805A - 3D Ready

Jeg betaler sikkert for en masse jeg ikke har brug for så den virker ret dyr.Måske kan I anbefale et bedre alternativ - sådan rent kvalitetsmæssigt?

Jeg har også set på noget nede i Føtex til omkring 4200 kr hvor man vist nok skulle kunne optage direkte fra fjernsynet?!

De eneste behov jeg har er:

42` skærm - skal kunne optage fra tv`et direkte via USB eller evt. harddiskoptager,  og lige så vigtigt: jeg har en del DVD-skiver liggende med mange videooptagelser på. Disse skal kunne afspilles igennem fjernsynet.

Hvad er jeres bedste råd her? Bedste og billigste løsning?
Avatar billede Little Helper Seniormester
28. januar 2014 - 00:14 #1
Du vil givetvis ende med at få adskillelige forslag, da dette når specs er nævnt ender med at være en smags sag og hvad folk har bedst erfaring med. Jeg har kun Samsung i huset og kan varmt anbefale dette produkt herunder, det har samme specs som det Sony du nævner med er hele 4 tommer større til samme pris.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE46F6515XXE/samsung-46-hvid-full-hd-smart-led-tv-ue46f6515
Avatar billede jcr18 Professor
28. januar 2014 - 02:55 #2
Jeg kan se at den ikke har indbygget DVD-afspiller. Så det skal vist købes som ekstra tilbehør?
Avatar billede chalde Seniormester
28. januar 2014 - 08:05 #3
#2 Det gælder også det Sony du har kig på.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2014 - 10:14 #4
hvis du i de sidste par måneder har set tv så du muligvis udsendelsen om transistorer der sidder i samsung tv - de sidder også i phillips
- de er lavet til at gå i stykker ca. omkring hvor garantien udløber

sådan et samsung katastrofe tv har jeg

kort og godt hold dig langt væk fra samsung - desværre

nærlæs lige denne her

http://www.trustpilot.dk/review/www.samsung.dk

det er skidt sony meget skidt

http://www.trustpilot.dk/review/www.sony.dk
Avatar billede sve80 Nybegynder
28. januar 2014 - 10:25 #5
Som der bliver nævnt tidligere, er valg af TV som udgangspunkt meget en smagssag - hvorfor det er vanskeligt at diskutere objektivt. Nogen elsker stegt lever mens andre ikke kan fordrage det - og sådan er det bare.
I vores familie har vi i mange år efterhånden haft forskellige fladskærms-TV af mærkerne Sony og Samsung. Vi har været meget tilfredse med begge mærker, og skulle jeg købe igen blev det atter ét af de to mærker.

Der hvor de to mærker adskiller sig lidt er følgende:

1. Holdbarhed. Vores ældste TV, en Sony fra 2008, kører stadigvæk perfekt og billedet er ikke mærkbart anderledes nu end  i 2008. Vi har aldrig haft problemer eller fejl med vores Sony-produkter. Derimod har vores Samsung-TV (og også vores Samsung bluray/harddiskoptager) været til reparation under garantien. Det blev dog hurtigt repareret og der har ingen problemer været siden. Der er dog et mønster i at vores Sony-apparater bare virker, og at vores Samsung-apparater har haft lidt småfejl.

2. Daglig brug. I daglig brug udmærker vores Samsung-produkter sig ved at være helt i top - og også bedre end vores Sony ditto. Lynhurtig reaktion ved tryk på fjernbetjening, hurtigt kanalskift, hurtig og nem manøvrering i menuer, mange brugbare funktioner og nem adgang til dem. Men det allervigtigste for os er at Samsung'erne kan afspille stort set alle slags musik- og filmfiltyper via det trådløse netværk og usb-indgangene. Der er Samsnug bare bedre end Sony - uanset smag.

Alt i alt ville jeg, hvis jeg skulle ud og have en ny fladskærm i dag, købe en Samsung. Jeg synes de er virkelig fede.

Noget af det du skal kigge efter ved nyt tv (og overveje om du vil betale ekstra for):

3D og medfølgende 3D-briller (kræver en bluray-afspiller med 3D).
DVB-T2 (DVB-T og C tuner standard i stort set alle nye TV, men ikke T2 som er påkrævet for at se bl.a. igennem f.eks. Boxer).
Indbygget Wifi/DLNA (giver mulighed for at streame fra NetFlix og mange andre udbydere, ligesom du kan streame fra din pc eller en lille hjemmeserver)
Twin-tuner (dobbelt tuner, der giver mulighed for at se en anden kanal, end den du er ved at optage fra via USB. Kaldes også dobbelt optage-funktion.)
Billedopdateringshastighed (angives i enten Hz eller CMR. Jo højere tal jo bedre og 'hurtigere' billede).
LED/LCD/Plasma (LED er den nye teknologi, men der er stadig mange LCD og plasma'er i udbud. LED har generelt bedre billede, holder længere og bruger mindre strøm end de to forgængere).

Hvis jeg var dig ville jeg finde ud af hvilke krav du har til dit nye tv og taste det ind her på http://www.hifipriser.dk/billede/tv.aspx (få alle valgmuligheder frem ved at trykke på filtre). Så får du et godt overblik over prislejer for de forskellige apparater - og også om hvorvidt tilbuddet i Føtex eller Bilka rent faktisk er et godt tilbud eller om det kan fås endnu billigere på nettet.
Avatar billede thegenuine Praktikant
28. januar 2014 - 12:46 #6
http://flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1388150463

Her er lidt at vælge mellem.

Personligt ville jeg holde mig fra indbygget DVD.

Dit valg skal tages på baggrund af, hvad slags tv, du/I ser. F.eks., ses der meget sport, så skal det gerne være med god opdateringshastighed for at få en godt billedkvalitet.

Mht. at optage direkte på dit tv, så skal du være opnmærksom på, at det ikke altid kan lade sig gøre, hvis du f.eks. har en tv-boks foran dit tv (f.eks. fra Waoo.

Inde på flatpanels, er der masser af eksperter og meninger, og der er også guides til fladskærme afhængigt af tilsigtet brug.

God jagt! :)
Avatar billede jcr18 Professor
28. januar 2014 - 19:16 #7
I får tak for svarene. Jeg arbejder videre med jeres oplysninger. Sve80, lægger du et svar:)
Avatar billede sve80 Nybegynder
28. januar 2014 - 19:22 #8
Naturligvis - håber du finder et fedt TV :)
Avatar billede jcr18 Professor
28. januar 2014 - 19:57 #9
Sve80> ud fra dine kommentarer har jeg set lidt på den her model: http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-ue46f6170-46-353081p.html
men kan ikke umiddelbart se om man kan optage fra tv`et?
Og så forstår jeg ikke at det er væsentlige billigere end 3 andre modeller fra sammen firma når data er ens: prøv at se her:http://www.hifipriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=7243974;7243975;7252161;7270221
Avatar billede sve80 Nybegynder
28. januar 2014 - 21:45 #10
6170 har ikke PVR desværre. Så skal du optage med den skal du have fat i en eksterne harddiskoptager.

Årsagen til at 6505 er ca. 1.000kr dyrere end de andre tre, er at den har et 400 Hz panel i, hvor de andre kun har et 200 Hz. Altså er den endnu bedre end de andre til at vise hurtige billeder, selv om jeg nu personligt ikke synes at min egen 200 Hz er dårlig til det. Desuden kan den PVR-optage via usb-stikket.

De 1.000kr besparelse ved 6170 er hurtigt ædt op af at du skal anskaffe dig en ekstern harddisk-optager. Omvendt giver en ekstern harddisk-optager mulighed for at optage andre kanaler, end den du sidder og ser.

Samsung BD-F8300 kan varmt anbefales. Det er en harddsikoptager og bluray-afspiller combo, som også kan afspille alle dine dvd'er og cd'er.
Avatar billede jcr18 Professor
28. januar 2014 - 21:59 #11
Det forslag lyder da rigtig godt. Jeg vender lige tilbage med det endelig resultat :)
Avatar billede sve80 Nybegynder
28. januar 2014 - 22:14 #12
Ja en UE46F6170 sammen med en BD-F8300 ville være et fedt sæt. Og du vil kunne betjene det hele med fjernbetjeningen til BD-F8300, altså nøjes med én fjernbetjening ved dagligt brug.