Avatar billede sandrasmurf Nybegynder
31. januar 2014 - 17:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fil adgang ligesom i Notepad

Hej Eksperter

Hvis et kommercielt program holder på en txt fil med en write lock og jeg derefter forsøger at åbne filen fra mit eget program

StreamReader reader = new StreamReader(fname);

Så fejler min kode, fordi filen allerede bliver brugt af en anden process.

1)
Jeg bemærker dog, at Notepad godt kan åbne/vise en txt fil, der er låst af den anden process. Så mit spørgsmål er derfor. Hvordan gør Notepad det og kan jeg opnå det samme i C#?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2014 - 17:31 #1
proev:

using(Stream stm = new FileStream(fnm, FileMode.Open, FileAccess.Read, FileShare.ReadWrite))
{
    using(StreamReader sr = new StreamReader(stm))
    {
        ...
    }
Avatar billede sandrasmurf Nybegynder
02. februar 2014 - 15:17 #2
Perfekt. Mange tak. Smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2014 - 16:21 #3
svar