Avatar billede kendanmark Praktikant
02. februar 2014 - 21:44 Der er 1 løsning

Optoma/ThemeScene HD projektor

Hej Eksperter,

Vores projektor som vi bruger til TV er begyndt at blinke/flimre i farverne. Vi skiftede pæren for en 150 timer tid siden, og den har indtil nu virket upåklageligt.
Symptom: Når den er blevet godt varm begynder farverne at blinke, men jeg har fundet ud af at hvis jeg sætter den i 'High Altitude' går ventilatoren op på max omdrejninger og blinkeriet holder op!!!

Signalet kommer vis HDMI og dette signal fejler intet. Projektoren er blevet skilt ad og støvsuget for støv.

Nogle bud på hvad problemet kan være??

Tak for hjælpen
Avatar billede kendanmark Praktikant
17. februar 2014 - 08:41 #1
Hej Ken

Det er støv på farvehjulet, har selv prøvet det med en Optoma projektor. Det er korrekt det hjælper at sætte den i "high alltitude", men det er kun en stakket frist.

Du skal rense den for støv. Tag pæren ud og støvsug den grundig, og forsigtig, brug evt. en lille pensel til blæseren. Er du heldig er det nok.

Hvis ikke skal du, bruge "trykluft", hvor du blæser direkte på farvehjulet. Når du har pillet pæren ud kan du tydelig se en del af farvehjulet gennem en åbning i "pære-brønden".

Skal den have den helt store tur, kan du skille projektorhuset af, så kan du også rense et filter der sidder i indsugningen. Youtube, optoma color, Wheel, hvis du vil have et par fif til at skille den ad.