Avatar billede havmaage Juniormester
06. februar 2014 - 15:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ved loop gennem sql resultat kan jeg ikke fjerne linebreak

Hejsa !
Jeg ville gerne være istand til at fjerne linebreaks i min outline string således at der ikke blev skrevet på en ny linie hver gang loopet kører hvert 15  sec.
Jeg har prøvet med .rstrip() .rstrip('\r\n') etc.. men lige meget hvasd jeg gør skriver den ny linie.
Nogen dert har et løsningsforslag
while True:
        c.execute(u'select jobtype, igang from job_status')
        for row in c:

                if row[1] == 0:
                        outline = str(row[0]) + " - " + str(row[1]) + " Service"
                        print outline.replace('\r\n','')
                        time.sleep(15)

conn.close()
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2014 - 16:11 #1
.replace('\r','').replace('\n','')

maaske
Avatar billede havmaage Juniormester
06. februar 2014 - 16:42 #2
Desværre samme resultat.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2014 - 17:06 #3
Mystisk.

Er du sikker paa at det er linieskift i data og ikke linieskift fra print?

Saa det maaske er:

print outline,

du leder efter (bemaerk det komma).
Avatar billede havmaage Juniormester
07. februar 2014 - 10:20 #4
Det ser ud til at det fjerner linie skiftet at sætte et komma efter, er noget frem til at python har en type der hedder tuple som egenligt er en slags liste eller rettere alternativ til liste.

at sætte kommaet løser imidertid ikke mit oprindelige mål, for nu appender den outline til linien i hvert loop hvor den skulle overskrive ( genere ny linie )

Det er meningen det skal outputte et heartbeat/aktuel status
Avatar billede havmaage Juniormester
07. februar 2014 - 11:24 #5
Så nu virker det. Underligt nok kunne jeg ikke få det til at virke i python shell, men afvikler jeg fra consollen så virker det fint med følgende print

print  outline,
print '\r',

læg gerne et svar arne det var dit comma forslag der fik mig på rette spor.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2014 - 14:07 #6
svar