Avatar billede dr.martin Nybegynder
06. februar 2014 - 21:37 Der er 9 kommentarer

vedr. website med adgang til sql database

Jeg har lavet et website i microsoft visual studio 2010

Jeg har oprette forbindelse til sql database og flyttet hele indholdet over på en iis server. Men kan godt få vist indholdet men kan ikke skrive eller rette i database fra websitet.

Det virker fint på test maskinen, men der er visual studio også installeret.

Håber i kan hjælpe mig selvom det virker lidt rodet skrevet.
Avatar billede keysersoze Guru
06. februar 2014 - 23:10 #1
Det må være en fejl i linje 47.

Du må få en fejlmelding - kom med den ellers kan være gætte i en uendelighed.
Avatar billede dr.martin Nybegynder
07. februar 2014 - 08:11 #2
Hej

Jeg får denne fejlmeddelse.

"Cannot open database "PcHardware" requested by the login. The login failed.
Login failed for user 'NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE'"

Du må sige hvis du ville se web.config og default.aspx filerne.
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2014 - 09:39 #3
Fejlen betyder nu ellers det der står - login fejler. Mon ikke du bør benytte et reel login?
Avatar billede dr.martin Nybegynder
07. februar 2014 - 10:11 #4
Nu er jeg ikke helt haj i sql, så kunne du evt uddybe det lidt mere.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
07. februar 2014 - 10:57 #5
http://www.connectionstrings.com/sql-server-2008/ :) Værsgo du skal ændre din connectionstring så den benytter en SQL bruger.
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2014 - 10:57 #6
Opret et login på din SQL Server med adgang til den specifikke database - det kan du gøre gennem Management Studio. Herefter kan du enten lade Visual Studio lave en "rigtig" connectionstring eller du kan bruge nedenstående link.

http://www.connectionstrings.com/sql-server/
Avatar billede dr.martin Nybegynder
08. februar 2014 - 11:42 #7
Hej

Så fik jeg kigget på det og lavet et login til databasen, og fik lavet en rigtig connectionsstring i visual studio. men nu får jeg en anden fejl, når jeg prøver at skrive til databasen.

Incorrect syntax near 'nvarchar'.
Must declare the scalar variable "@Id".
Avatar billede dr.martin Nybegynder
08. februar 2014 - 11:44 #8
Jeg kan godt delete i databasen men ikke update.
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2014 - 12:11 #9
Igen siger fejlen næsten sig selv - du har en syntaksfejl, altså en kodefejl.