Avatar billede straszek Praktikant
07. februar 2014 - 21:19 Der er 2 kommentarer

Problemer med loginscript

Hej,

jeg forsøge at får dette login script http://www.wikihow.com/Create-a-Secure-Login-Script-in-PHP-and-MySQL til at virke på min side med det driller i login delen:

Html-login siden:
<?php
include_once 'includes/db_connect.php';
include_once 'includes/functions.php';

sec_session_start();

if (login_check($mysqli) == true) {
    $logged = 'in';
} else {
    $logged = 'out';
}
?>
<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <title>Secure Login: Log In</title>
        <link rel="stylesheet" href="styles/main.css" />
        <script type="text/JavaScript" src="js/sha512.js"></script>
        <script type="text/JavaScript" src="js/forms.js"></script>
    </head>
    <body>
        <?php
        if (isset($_GET['error'])) {
            echo '<p class="error">Error Logging In!</p>';
        }
        ?>
        <form action="includes/process_login.php" method="post" name="login_form">
            Email: <input type="text" name="email" />
            Password: <input type="password"
                            name="password"
                            id="password"/>
            <input type="button"
                  value="Login"
                  onclick="formhash(this.form, this.form.password);" />
        </form>
        <p>If you don't have a login, please <a href="register.php">register</a></p>
        <p>If you are done, please <a href="includes/logout.php">log out</a>.</p>
        <p>You are currently logged <?php echo $logged ?>.</p>
    </body>
</html>

process_login.php side:
<?php
include_once 'db_connect.php';
include_once 'functions.php';
sec_session_start();

if (isset($_POST['email'], $_POST['p'])) {

    $email = $_POST['email'];

    $password = $_POST['p']; // The hashed password.

    if (login($email, $password, $mysqli) == true) {
        // Login success
      header('Location: ../protected_page.php');
    } else {
        // Login failed
    header('Location: ../login.php?error=1');
    }
} else {
    // The correct POST variables were not sent to this page.
    echo 'Invalid Request';
}

og functionen login i functions.php som kaledes fra ovenstående.
function login($email, $password, $mysqli) {
    // Using prepared statements means that SQL injection is not possible.
    if ($stmt = $mysqli->prepare("SELECT id, username, password, salt
        FROM members
      WHERE email = ?
        LIMIT 1")) {

        $stmt->bind_param('s', $email);  // Bind "$email" to parameter.
        $stmt->execute();    // Execute the prepared query.
        $stmt->store_result();

        // get variables from result.
        $stmt->bind_result($user_id, $username, $db_password, $salt);
        $stmt->fetch();

        // hash the password with the unique salt.
        $password = hash('sha512', $password . $salt);
        if ($stmt->num_rows == 1) {
            // If the user exists we check if the account is locked
            // from too many login attempts

            if (checkbrute($user_id, $mysqli) == true) {
                // Account is locked
                // Send an email to user saying their account is locked
                return false;
            } else {
                // Check if the password in the database matches
                // the password the user submitted.
                if ($db_password == $password) {
                    // Password is correct!
                    // Get the user-agent string of the user.
                    $user_browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];
                    // XSS protection as we might print this value
                    $user_id = preg_replace("/[^0-9]+/", "", $user_id);
                    $_SESSION['user_id'] = $user_id;
                    // XSS protection as we might print this value
                    $username = preg_replace("/[^a-zA-Z0-9_\-]+/",
                                                                "",
                                                                $username);
                    $_SESSION['username'] = $username;
                    $_SESSION['login_string'] = hash('sha512',
                              $password . $user_browser);
                    // Login successful.
                    return true;
                } else {
                    // Password is not correct
                    // We record this attempt in the database
                    $now = time();
                    $mysqli->query("INSERT INTO login_attempts(user_id, time)
                                    VALUES ('$user_id', '$now')");
                    return false;
                }
        } else {
            // No user exists.
            return false;
        }

Uanset hvad så får jeg en login-fejl "Error Logging In!"
Problemet opstår såvidt jeg kan gennemskue fordi at "$password" bliver "væk" på vej til funktionen "login" . $password er tilsted i process_login.php, her kan jeg se det via en echo.

Er der nogen der kan hjælpe mig på vej?
Avatar billede pct Nybegynder
10. februar 2014 - 10:03 #1
Prøv at flytte sec_session_start(); op som 1. linie
Avatar billede straszek Praktikant
25. november 2014 - 14:48 #2
beklager, den fik vi aldrig lukket. Smid et svar og du skal få point kastet i nakken :-)