Avatar billede elektro-mik Nybegynder
09. februar 2014 - 14:54 Der er 1 kommentar

Kan ikke gå ind i Store via Win8 - og kan derfor ikke opdatere til Win8.1

Jeg har et problem med min Win8 der ikke kan indlæse programmerne fra Start-siden i Win8. Det betyder at jeg ikke kan starte f.eks. Store (og dermed opdatere til Win8.1) eller Kalender, Kort, Personer osv. Faktisk er det kun tile'ene der hedder Skrivebord og Explorer der virker i den venstre sektion af Start-siden !  Når jeg klikker på Store vises den grønne skærm med tasken i ca. 2 sekunder og springer så tilbage til Tile-siden.

Jeg har installeret Start-knappen fra ClassicShell - og afinstalleret den for at se om dét så virkede, hvilket det ikke gjorde.

Det er en download'et version af Win8 Pro (til ca. 320 Kr for ca et år siden) - og med Windows Media Center - som jeg hentede bagefter.

Jeg har monteret en 124 GB SSD harddisk for ca. 2 mdr. siden og derefter installeret min gamle mekaniske harddisk igen som mass-storage, og selvom den blev afmonteret, og PC'en bootet uden denne isat, virkede Store'en stadig ikke.

Jeg har fundet dette under hjælp:

Du kører muligvis en udgave af Windows 8, som ikke understøtter opdatering fra Windows Store

• Windows 8 Pro, hvis det er installeret af en organisation eller et program, som bruger Volumenlicensering. Kontakt din systemadministrator eller administratoren for det program, der blev brugt i forbindelse med installation af Windows 8. Hvis du ikke er administrator, kan du finde flere oplysninger og links til ISO-filer til Windows 8.1 i Windows 8.1 Enterprise Evaluation.

Det eneste jeg kunne downloade herfra var en 90-dages test af Win8.1 Enterprice - hvilket ikke hjælper mig.

Håber én af jer ka' hjælpe :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2014 - 15:09 #1
det sker (også for mig) - løsningen er http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
det virker, og reparerer også mange andre fejl i windows.