Avatar billede jesper-mp Nybegynder
11. februar 2014 - 20:37 Der er 2 kommentarer

hjælp til formel

Er der nogen der kan hjælpe med en formel til denne lille opgave.

Jeg skal have sammensat måned og år ud fra følgende kriterier:

Jan, feb etc står konstant i række F og ned. hver måned skiftes period eks. jan period 1. dette gøres i kol. A1. År fremgår i Kol A2.

Hver måned når måneden skifter vil jeg gerne have en formel i kol. A15 med output "JAN 2014"
11. februar 2014 - 20:50 #1
Du forvirrer begreberne lidt.

F er en kolonne - ikke en række - mener du F-kolonnen?

Er indholdet i F-kolonnen:  "jan period 1" ? - og er det altid de første 3 bogstaver, der er en forkortelse for månedens navn?

Står måneden med små bogstaver som vist, og skal månederne vises med versaler?

Er det altid CELLE A2, der viser årstallet?
Avatar billede jesper-mp Nybegynder
11. februar 2014 - 21:22 #2
Beklager - jeg prøver at uddybe.

Ja jeg mener kol. F. Alle måneder fremgår med JAN, FEB etc. (JAN i F1 og FEB i F2). Der fremgår udelukkende måned i kol. F.

År bliver altid vist i A2. Hver måned ændres A1 til ny måned og grundet system skal måneden benævnes med 1 for JAN og 2 FEB etc. År bliver selvfølgelig kun ændret ved årsskifte.

Håber det giver mening