Avatar billede madseksperten Nybegynder
18. februar 2014 - 20:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

JQuery Picker til MySQL

Hej

Jeg er stille gået igang med et lille projekt for min kæreste. Hun vil gerne se hvor meget hun tjener i en given periode, og derfor vil jeg lave et lille program til det. Jeg har fundet et JQueryscript, som skulle klare det grafiske:

http://jqueryui.com/datepicker/

<!doctype html>
<html lang="en">
<head>
  <meta charset="utf-8">
  <title>jQuery UI Datepicker - Default functionality</title>
  <link rel="stylesheet" href="//code.jquery.com/ui/1.10.4/themes/smoothness/jquery-ui.css">
  <script src="//code.jquery.com/jquery-1.9.1.js"></script>
  <script src="//code.jquery.com/ui/1.10.4/jquery-ui.js"></script>
  <link rel="stylesheet" href="/resources/demos/style.css">
  <script>
  $(function() {
    $( "#datepicker" ).datepicker();
  });
  </script>
</head>
<body>

<p>Date: <input type="text" id="datepicker"></p>
</body>
</html>

Jeg kunne forestille mig at man kunne gøre det smart med PHP, men det kan jeg desværre ikke til endnu. Jeg er igang med at lære bla java og javascript. Vil man ikke kunne bruge dette til at arbejde sammen med min database? Jeg har min connection tables osv i min database, så spørgsmålet omhandler egentligt hvordan man kan lave en servlet eller javascript så kan gøre det?

Mvh Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2014 - 22:07 #1
jQuery er JavaScript ikke java.

Du kan lave en Java web service baseret paa JAX-RS som jQuery bruger.
Avatar billede repox Seniormester
19. februar 2014 - 12:51 #2
Flyttet
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2014 - 20:14 #3
Saa maa vi haabe at problemerne ligger client side i JavaScript/jQuery og ikke server side (Java) ....
Avatar billede repox Seniormester
19. februar 2014 - 20:59 #4
Så kan vi altid flytte den tilbage igen ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2014 - 03:21 #5
http://www.eksperten.dk/guide/1590

har faktisk baade et jQuery eksempel og et JAX-RS eksempel - de er bare ikke kombineret.
Avatar billede mads375 Juniormester
20. februar 2014 - 11:14 #6
Hej Arne

Ok tak for det. Jeg vil prøve at kigge på det, og se om jeg kan finde ud af noget med det. Smider du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2014 - 18:03 #7
ok