Avatar billede mlnorup Nybegynder
24. februar 2014 - 15:49 Der er 7 kommentarer

God bærbar til streaming

Hejsa

Det er sin sag at skabe sig et overblik over udbuddet af bærbare, og hvilke slags der er gode til hvad, så jeg er sgu lidt på bar bund, da jeg har besluttet mig for at købe en ny bærbar.

Derfor håber jeg, at der er nogen herinde, der kan hjælpe mig.

Dens primære formål ville blive at underholde mig med HBO Nordic, da det endnu ikke ligger på Apple TV.

Mit spørgsmål lyder derfor: Hvilken bærbar ville være bedst egnet til at streame (altså god billedkvalitet og nok motorkraft til ikke at hakke) tjenester som HBO og Netflix?

Er der noget, jeg skal være særlig opmærksom på?

Jeg har et budget, der rammer en smertegrænse ved 6000-7000 kroner.

På forhånd tak.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. februar 2014 - 16:04 #1
Hvis den primært er til HBO vil jeg da nok droppe apple tv og købe en asustor as-302t. Jeg er ikke helt sikker, men den burde understøtte hbo nordic.
Fordelen er at den kan kobles til tvet og bruger xbmc :)
Avatar billede kagemanden701 Nybegynder
24. februar 2014 - 21:21 #2
Hvis du bare skal streame, så er 6-7000 da alt for meget hvid det kun er til det formål. Man kan sagtens finde nogle billigere med nok til streaming og Full HD-skærm. Gav selv 4000 i midten af 2013 for en Acer der både kunne trække spil, men som også havde en Full HD skærm.

Men hvis du vil have det op på en større skærm, så sørg for der er HDMI udover VGA. VGA vil du blive ked af kun at bruge hvis du skal se film. Hellere spendere lidt mere og få HDMI med.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2014 - 21:30 #3
Skal du se på bærbaren eller op på t'et? Og skal du bruge den til noget andet?
Jeg ville anbefale http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/acer-aspire-v3-771g-53238g75maii
Avatar billede mlnorup Nybegynder
25. februar 2014 - 19:42 #4
Hejsa

Tusind tak for jeres svar. De er super brugbare.

Det kan sagtens være, at jeg på et tidspunkt skal køre det via tv, så holder øje med, at der er hdmi-udgang. Og godt at høre, at det kan gøres billigere.

Udover at streame skal den vel kun bruges til at være på nettet i almindelighed, og så skrive nogle skoleopgaver i Word og deslige.

Vh Mark
Avatar billede kagemanden701 Nybegynder
25. februar 2014 - 20:15 #5
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet/barbar-computer/LE59385195/lenovo-ideapad-flex-15-barbar-computer

Måske var den en mulighed. Du kan få skærmen tættere på når du vipper den rundt, så du ikke oplever den er for langt væk fordi den skal rykkes 30 cm ind på bordet. Den har samtidig Dolby, men selvfølgelig ikke bas. Der er HDMI og fin hukommelse. Mener også den har touchskærm - udemærket allround .
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2014 - 15:09 #6
Til film er den jeg linkede nok bedre pga. større skærm og FullHD.

#5 ved ikke lige med den, pga. dens lille processor.
Avatar billede kagemanden701 Nybegynder
26. februar 2014 - 20:09 #7
#6: Jovist. FullHD er da bedre, men det koster så også mere.

Mht den Acer du linker til: jeg har haft den og den bliver utrolig varm og larmer meget (blæseren) selv ved surfing på nettet.