Avatar billede marcus009 Novice
25. februar 2014 - 20:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP shell32.dll

hej allesammen.

Har et KÆMPE problem er kommet til at slette shell32.dll og kan ikke komme ind på min pc.

når jeg tænder min pc, er det første den siger er.

1. LogonUI.exe - komponenten blev ikke fundet.

2. explorer.exe - komponenten blev ikke fundet.

og så går den i sort. :-(

Er der en måde jeg kan få den shell32.dll  fil tilbage uden at bombe min pc. da jeg har nogle billeder der på som jeg skal bruge.

Eller er der en metode hvor jeg kan hente de billeder som jeg skal bruge. :-) og videre over på et usb stik.

jeg har min restore disk vis det kan hjælpe. og jeg kører med Windows Vista :-( lidt gammelt :-)

Håber i kan hjælpe hurtigst mulig.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2014 - 20:13 #1
Hej og velkommen til.
Hvis du spammer F8 kan du så få lov til at starte i fejlsikret tilstand?
Kan du burde du vel kunne gendanne filen fra papirkurven.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2014 - 20:14 #2
Og det under opstart du spammer F8 knappen.
Er den ikke i papirkurv så prøv at systemgendanne til før du slettede filen.
Avatar billede marcus009 Novice
26. februar 2014 - 09:22 #3
Tak for hjælpen.

vender tilbage vis det ikke virker:-)
Avatar billede marcus009 Novice
28. februar 2014 - 08:20 #4
Det virker ikke har du andre forslag:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2014 - 17:05 #5
Har du Windows cd?
Avatar billede marcus009 Novice
02. marts 2014 - 11:37 #6
Ja det har jeg.
men vis du har en hurtig ide kan du så ikke skrive den. fordi jeg prøver snart en harddisk adapter med usb.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2014 - 19:12 #7
At putte disken i en harddisk adapter før man prøver at redde systemet, og få personlige filer ud er en god ide.

Min ide er at prøve at reparere din installation med startup repair, som der er en guide med her:
http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/repair-windows-with-windows-startup-repair/
I denne guide er muligheden også at gå i kommandoprompt, og tjekke systemfiler for fejl og mangler. Det gøres med kommandoen sfc /scannow (husk mellemrum). Når den kommando køres har du Windows cd i din computer.

Men tag endelig en backup af dine filer før du går i gang.
Avatar billede marcus009 Novice
06. marts 2014 - 09:26 #8
hej 220661

har fundet en løsning, mange tak fordi du prøvede :-)

håber du kan hjælpe en anden gang vis der opstår problemer:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2014 - 15:48 #9
Jamen det vil jeg da. Kan du fortælle hvad løsningen var, så andre kan bruge den?
Avatar billede marcus009 Novice
07. marts 2014 - 12:39 #10
Jeg brugte en Harddisk adapter til usb og så over til en anden pc og så kunne jeg åbne harddisken der fra:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2014 - 16:03 #11
Tak for det. Du lukker bare tråden igen med det svar du har lagt i #3, som du accepterer.