Avatar billede puffe Praktikant
06. marts 2014 - 16:53 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Nedgradering af Windows 8 på bærbar

Hej eksperter,
denne bærbar: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=dk&lc=da&dlc=da&docname=c03559237

Er født med windows 8. Jeg er blevet spurgt om den kan formaters til at bruges med windows 7 64bit.

På HP www findes der ikke drivere til windows 7, men kun til 8.

Vil det være meningsløst at forsøge og ligge win 7 på denne maskine?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. marts 2014 - 16:57 #1
...ikke meningsløst, men måske en større udfordring?
Men hvorfor ikke give Win8 et forsøg - der er flere konsulenthuse, der kører fullblown Win8 uden at miste produktivitet på den konto?
Avatar billede puffe Praktikant
06. marts 2014 - 17:02 #2
Problemet er at maskinen, skal køre et æld gammelt stykke software som ikke kan køre på 8! Det er testet og får maskinen til at fryse fuldstændigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2014 - 17:09 #3
#2 Ved man så at det kører problemløst i Windows 7?
Avatar billede puffe Praktikant
06. marts 2014 - 17:11 #4
;) ja
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2014 - 17:13 #5
Har man forsøgt at installere det i kompatibilitets tilstand til ældre styresystem (evt Xp sp3)?
Avatar billede puffe Praktikant
06. marts 2014 - 18:08 #6
Nej det er ikke forsøgt. Det imidlertid heller ikke en mulighed, da comp også skal online og xp supporten som bekendt ophører.
Avatar billede Slater Ekspert
06. marts 2014 - 18:20 #7
Det forstår jeg ikke helt. Hvad har kompatibilitetstilstand med support af styresystemet at gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2014 - 18:33 #8
Nej den er jeg heller ikke med på??

Du skal jo stadig bruge Win 8 som system.
Når man så installerer og bagefter kører programmet kan man køre det i kompatibilitets tilstand til Xp. Det gøres ved at højreklikke på program ikonet og vælge egenskaber, og herinde vælge kompatibilitets tilstand og så vælge det system som man vil have det skal køre i.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2014 - 18:39 #9
Men det er jo selvfølgelig ikke en rettesnor for at det virker.
Men har man ikke forsøgt det, er det da et forsøg værd.
Avatar billede puffe Praktikant
06. marts 2014 - 18:48 #10
Ja ok, det lyder smart!Bestemt et forsøg værd! Smid et svar og så opretter jeg en ny tråd såfremt det ikke virker :)

Tak for indput
Avatar billede puffe Praktikant
06. marts 2014 - 18:53 #11
Nu har jeg ikke prøvet det før.. En hurtig 123 guide vil blive vel modtaget.

Tak..
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2014 - 18:55 #12
Velbekomme. Prøv kompatibilitet, og se om det virker. Kører det lægger jeg svar. Hvis ikke må vi evt prøve andre muligheder.
Skal det nævnte program bruge netadgang, eller kører det internt på pc?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2014 - 19:01 #13
Jeg har selv prøvet det et par gange uden at få det optimale ud af det.
Jeg gjorde det på to måder.

1 gang: Høreklikker på installationsfil og vælger egenskaber og går til kompatibilitet. Her vælges Xp, og trykker anvend.
Så installeres programmet. opstart ikon højreklikkes på og man vælger også her kompatibilitet og vælger Xp og trykker anvend.
Prøv så at starte programmet (evt som administrator ved at høreklikke på ikon og køre som administrator.

2 gang. Højrekik på installationsikon og kør som admin uden at ændre på kompatibilitet.
Når programmet er installaleret, højreklik på opstart ikon og kør den i kompatibilitet som Xp.
Avatar billede puffe Praktikant
06. marts 2014 - 19:16 #14
Igen tak.. og husk svar..
Avatar billede puffe Praktikant
06. marts 2014 - 19:24 #15
Internt- kræver ikke netadgang
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2014 - 19:52 #16
#14 Ok.
#15 Ok.
Avatar billede puffe Praktikant
07. marts 2014 - 10:42 #17
Det virker!

Godt tænkt ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2014 - 16:01 #18
Dejligt at høre :-)