Avatar billede breum Nybegynder
11. marts 2014 - 19:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er mit skærmkort onboard

Jeg har en Acer Aspire 7551G.
Jeg vil se om jeg kan skifte mit defekte skærmkort, men jeg ved ikke om det er onboard - for så er det jo ikke en mulighed.

Jeg har indsnævret fejlen til sandsynligvis at være skærmkortet.
Symptomerne er at skærmen er sort, sætter man en skærm i den externe port er den også sort.
Når man tænder laptoppen lyser og blinker dioderne som ventet.

Hvordan finder jeg ud af om skærmkortet er onboard på en 7551G. Jeg har forsøgt at googke, men får en masse irelevandte links.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. marts 2014 - 19:04 #1
Det skulle være til at skift (i det mindste i princippet) - om det så er til at få som løsdel, er nok desværre mere tvivlsomt.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2014 - 19:07 #2
Så vidt jeg kan se har du bundkortet her:
http://www.your-motherboard.com/wp-content/uploads/2012/05/ACER-AS-7551G.jpg
Og grafikken er loddet på bundkortet som jeg ser det.
Skulle der være to grafik kort i denne pc?
Avatar billede breum Nybegynder
11. marts 2014 - 19:48 #3
Ja jeg tror der er 2 grafikkort i - men både intern og ekstern skærm er i sort.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2014 - 19:52 #4
Som jeg fornemmer det er begge kort så loddet på bundkortet.
Avatar billede henryhayes Nybegynder
12. marts 2014 - 00:26 #5
I Win 7 kan du se hvilket hardware der hører til din computer:

Start > 'Enheder og printere

Højreklik på din pc og vælg 'Systemegenskaber'

Vælg 'Enhedshåndtering > Skærmkort

Normalt er der kun et onboard skærmskort i en pc
Avatar billede breum Nybegynder
16. marts 2014 - 09:00 #6
henryhayes> Det er lidt svært på 2 sorte skærme!
Avatar billede breum Nybegynder
16. marts 2014 - 09:01 #7
220661> Smider du lige et svar så jeg kan give dig points?
Avatar billede breum Nybegynder
11. april 2014 - 22:23 #8
220661 ønsker tilsyneladende ikke sine points - se ovenfor.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2014 - 22:59 #9
Det er i orden breum. Du har gjort hvad du kan for at jeg skulle lægge et svar. Men eksperten ville det så anderledes :-(
Ser kun indlæg #6 til #8 nu når der er lukket. Men det har jeg jo prøvet nogle gange før. Det ændrer sig nok aldrig.