Avatar billede qub- Novice
16. marts 2014 - 18:26 Der er 1 løsning

Excel VBA: Add checkbox, speedup process

Jeg har lavet en VBA kode i min excel dokument som indsætter forskellige checkboxes i specifikke celler i et andet worksheet.

Dette virker fint, men selve processen tager RIGTIG LANG tid. Det er bl.a. som om at den hopper frem og tilbage mellem de 2 worksheets.
Er der en måde jeg kan gøre processen hurtigere???

[code]
        ' Add checkboxes
              Set PasteLineCheckbox = PasteLineStart.Offset(12, 0)

                  ' Aftale Checkboxes
                  With .OLEObjects.Add(ClassType:="Forms.Checkbox.1", link:=False, DisplayAsIcon:=False, Left:=PasteLineCheckbox.Offset(0, 0).Left + 3, Top:=PasteLineCheckbox.Offset(0, 0).Top + 1, Width:=224.25, Height:=13.5)
                      .Object.Caption = "Timeaftale": .Placement = xlMoveAndSize: .LinkedCell = PasteLineCheckbox.Offset(0, 0).Address: .Object.Value = False: .Object.BackStyle = 0: .Object.SpecialEffect = 0: .Object.Font.Size = 10: .Object.Font.Bold = True
                  End With
                  With .OLEObjects.Add(ClassType:="Forms.Checkbox.1", link:=False, DisplayAsIcon:=False, Left:=PasteLineCheckbox.Offset(1, 0).Left + 3, Top:=PasteLineCheckbox.Offset(1, 0).Top + 1, Width:=224.25, Height:=13.5)
                      .Object.Caption = "Forretningsføreraftale": .Placement = xlMoveAndSize: .LinkedCell = PasteLineCheckbox.Offset(1, 0).Address: .Object.Value = False: .Object.BackStyle = 0: .Object.SpecialEffect = 0: .Object.Font.Size = 10: .Object.Font.Bold = True
                  End With
                  With .OLEObjects.Add(ClassType:="Forms.Checkbox.1", link:=False, DisplayAsIcon:=False, Left:=PasteLineCheckbox.Offset(2, 0).Left + 3, Top:=PasteLineCheckbox.Offset(2, 0).Top + 1, Width:=224.25, Height:=13.5)
                      .Object.Caption = "Anlægsbudget": .Placement = xlMoveAndSize: .LinkedCell = PasteLineCheckbox.Offset(2, 0).Address: .Object.Value = False: .Object.BackStyle = 0: .Object.SpecialEffect = 0: .Object.Font.Size = 10: .Object.Font.Bold = True
                  End With

                  ' Status Checkboxes
                  With .OLEObjects.Add(ClassType:="Forms.Checkbox.1", link:=False, DisplayAsIcon:=False, Left:=PasteLineCheckbox.Offset(0, 2).Left + 3, Top:=PasteLineCheckbox.Offset(0, 2).Top + 1, Width:=224.25, Height:=13.5)
                      .Object.Caption = "Ønske": .Placement = xlMoveAndSize: .LinkedCell = PasteLineCheckbox.Offset(0, 2).Address: .Object.Value = False: .Object.BackStyle = 0: .Object.SpecialEffect = 0: .Object.Font.Size = 10: .Object.Font.Bold = True
                  End With
                  With .OLEObjects.Add(ClassType:="Forms.Checkbox.1", link:=False, DisplayAsIcon:=False, Left:=PasteLineCheckbox.Offset(1, 2).Left + 3, Top:=PasteLineCheckbox.Offset(1, 2).Top + 1, Width:=224.25, Height:=13.5)
                      .Object.Caption = "Pågår, Internt (Igang)": .Placement = xlMoveAndSize: .LinkedCell = PasteLineCheckbox.Offset(1, 2).Address: .Object.Value = False: .Object.BackStyle = 0: .Object.SpecialEffect = 0: .Object.Font.Size = 10: .Object.Font.Bold = True
                  End With
[/code]

På forhånd mange tak for hjælpen :)
Avatar billede qub- Novice
17. marts 2014 - 08:50 #1
Application.screenUpdating = False
hjalp GEVALDIGT på problemet :)