Avatar billede longgaard Novice
17. marts 2014 - 01:31 Der er 1 løsning

Problemer med deling af USB harddisk med VMware XP maskine

Jeg bruger Windows 8.1 som vært for en virtuel VMware Windows XP gæst.

Fra gæsten kan jeg ikke få lov til at tilslutte USB-tilsluttede netværkshares fra værten. Hverken USB-sticks eller USB-harddisk drev får jeg lov til at tilslutte.

Fejlmeddelelsen lyder:
"Det tilføjede netværksdrev kunne ikke oprettes på grund af følgende fejl:
Der er ikke serverlager nok til rådighed til at udføre denne kommando."

Hvis jeg som alternativ prøver at lade gæsten overtage USB-enheden fra værten, får jeg fejlbesked om at enheden er i brug på værten.

Der er ikke problemer med at tilslutte netværkshare hvor enheden er tilsluttet via onboard SATA controller.

Jeg har læst at der i tidligere versioner af Windows har været problemer som udløste samme fejlmeddelelse, og at løsningen kunne være at tilføje eller forhøje værdien af en entry i registreringsdatabasen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters
IRPStackSize

Den entry var ikke i registreringsdatabasen, så jeg tilføjede den og har prøvet med værdier fra 18 (Hex: 12) til 27 (Hex: 1B) i step af 3.
Men fejlen er den samme.

Løsningsforslag ønskes.

Lad mig også dele en erfaring:
Det er en dårlig ide at have sine virtuelle maskinfiler liggende på samme drev som man ønsker at tilslutte et netværksshare fra.
Det fremprovokerer en masse tomme IO's til disken.
Den bliver utiliseret 100% i lange perioder.
Både gæsten fryser i disse 100% utiliserings perioder.
Værten bliver træg i de programmer der skal bruge disken.
Under utiliseringsperioden bliver der hverken læst eller skrevet til disken, i flg. Windows 8.1 joblisten.

Flyttes de virtuelle maskinfiler på et drev der ikke tilsluttes som netværksdrev, køre alt helt fint.
Avatar billede longgaard Novice
17. maj 2014 - 14:33 #1
Lukketid, uden løsning.