Avatar billede esparanza Nybegynder
19. marts 2014 - 15:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Langsom browsing.. nogen gange.

Hej alle.

Jeg er normalt ret god til troubleshooting når det kommer til hardware og software, men nu er jeg simpelthen stødt ind i det mest underlige problem jeg simpelthen ikke kan få løst!

Jeg har bygget ny computer, her er specs:
20 gb 2133mhz DDR3 RAM
Asus Z87-PRO
Intel 4770K OC'ed til 46ghz
2 x Gigabyte GTX 770 OC-version
Corsair ATX 860 psu
Corsair Hydro H80i

Nu til problemet - min browsing speed er utrolig langsom!
Downloader jeg en fil ligger min download hastighed på 4,6-5,4mb/s. Vi har en 40/5 forbindelse.
Jeg bruger Chrome, men har forsøgt med IE og FireFox - ingen forskel.
Starter jeg min computer op i safe mode networking så er der ingen problemer.
Til virus protection har jeg AVG Free (jeg hart kørt scans - uden gevinst). Jeg har forsøgt at køre CCleaner og Microsoft Safty Scanner - heller ingen ting.
Jeg har forsøgt at lukke alle processor som vitale for systemet.
Jeg har været inde og allokere 2 GB RAM til browsing.
Jeg har forsøgt at genstarte min router i forsøg på at få den til at acceptere min PC.

Nu lige for at ligge endnu et lag mystik over sagen, så fungere det til tider optimalt - når jeg siger til tider så er det måske 2 * 30 min dagligt før det vender tilbage til langsom.

Så mit spørgsmål er om der er nogen der har en løsning eller nogen foreslag til hvad det kunne være der sætter en stopper for fornøjelsen hvad browsing speed angår?
19. marts 2014 - 19:02 #1
Hmmm... under alle omstændigheder ->

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede esparanza Nybegynder
19. marts 2014 - 19:48 #2
Det er her.

# AdwCleaner v3.022 - Report created 19/03/2014 at 19:45:37
# Updated 13/03/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 8.1 Pro  (64 bits)
# Username : Andreas Holm - HOLM-PC
# Running from : E:\Downloads\AdwCleaner.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\WINDOWS\SysWOW64\AI_RecycleBin
File Deleted : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Search.lnk

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{014DB5FA-EAFB-4592-A95B-F44D3EE87FA9}

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.16518

Setting Restored : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main [Start Page]

-\\ Google Chrome v33.0.1750.154

[ File : C:\Users\Andreas Holm\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [1309 octets] - [19/03/2014 19:45:15]
AdwCleaner[S0].txt - [987 octets] - [19/03/2014 19:45:37]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [1046 octets] ##########
Avatar billede esparanza Nybegynder
19. marts 2014 - 19:50 #3
So far så er det der et vidunder program - det spiller max nu!
Holder lige øje med om det går tilbage til samme stadie igen om en time, hvis ikke så skal du klart smide et svar for det der!
19. marts 2014 - 20:27 #4
... der blev jo ikke fundet noget særligt ifølge loggen ???
Avatar billede esparanza Nybegynder
19. marts 2014 - 23:07 #5
Nej.. og kan desværre også informere dig om at det gik tilbage til det samme igen.
Andre gode ideer?
20. marts 2014 - 05:44 #6
(Fisk...)
Avatar billede esparanza Nybegynder
20. marts 2014 - 09:26 #7
Nej heller ikke her..
Men køre jeg programmet så ser det ud til at fungere i en tid.
Selv om loggen er totalt tom.
Avatar billede esparanza Nybegynder
20. marts 2014 - 13:46 #8
Når min browsing bliver langsom hjælper det hver gang at køre adwcleaner. Men efter en tid bliver hastigheden igen nedsat.
20. marts 2014 - 18:04 #9
Avatar billede esparanza Nybegynder
21. marts 2014 - 08:38 #10
Problemet er at det gælder alle browsers.
21. marts 2014 - 08:52 #11
... Hmmm... Genstart din ROUTERBOX ???
Avatar billede esparanza Nybegynder
21. marts 2014 - 13:12 #12
Ja et par gange - men det ville jo så heller ikke give mening at det adwcleaner får det til at virke en tid.
Avatar billede esparanza Nybegynder
21. marts 2014 - 13:16 #13
Det at adwcleaner skriver:
[ File : C:\Users\Andreas Holm\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]
Betyder det at den ændre noget i preference filen? Fordi det er det eneste den logger hver gang.
Avatar billede esparanza Nybegynder
30. marts 2014 - 11:58 #14
Jeg har fået det til at virke nu, det giver ingen mening for mig, men det virker.
Jeg havde jo forsøgt at ændre min DNS til googles free DNS, ved at ændre den tilbage til "hent automatisk" løste problemet sig selv.