Avatar billede Brydes Nybegynder
21. marts 2014 - 15:01 Der er 3 kommentarer

win 8 kan nu ikke se min ekst hdd

Hej igen. Ja så er den gal igen.
Min eksterne hdd vil win 8.1 nu pludselig ikke se. Heller ikke i diskhåntering. Har virket fint hidtil. Den er kun ca 4 mdr gammel og min bærbare PC er ca 2 mdr gammel.
Har testet andre ekst hdd og de virker. Har prøvet de forskellige
usb stik, uden held. Har testet usb nøgler uden problemer.
Har testet den ekst hdd på en anden pc (XP) og der virker den med det samme. Når jeg sætter den til win 8 kommer der den sædvanlige lille fanfarer, men ingen disk. Prøvet at slukke/tænde pc, men stadig ingen ekst hdd.
Hvad gør jeg galt ???
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2014 - 16:12 #1
Jeg har fået det samme problem efter install. af 8.1. Har prøvet at aktivere AHCI, men det hjalp ikke. Det må skyldes fejl eller mangel på 8.1.
Avatar billede Brydes Nybegynder
21. marts 2014 - 16:46 #2
har nu selv fundet fejlen. Enheden var deaktiveret på grund af en fejl. Hvad denne fejl er, vides ikke.
Men i kontrol og videre til enheder, var hdd der, men altså deaktiveret. Hdd skal så bare markeres og aktiveres igen. Så nu virker det som det skal.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2014 - 17:10 #3
Nå det var da fint, det fungerer bare ikke hos mig. Men tak for henvisningen:-)