Avatar billede Daniel.E Praktikant
22. marts 2014 - 11:03 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

SEO - Hvilken er dette som jeg beskriver

Hej SEO eksperter,

Jeg har så sendt som for 2 uger siden haft kontakt med en virksomhed som har SEO optimeret en hjemmeside som jeg har redesignet.

Jeg har lavet en ny hjemmeside i WordPress til virksomheden, men den virksomhed som har lavet den originale SEO fra start har brugt en metode som jeg ikke har hørt om.

Jeg er ikke en SEO ekspert, så jeg undskylder mit ordvalg til denne beskrivelse.

Virksomheden fortalte mig ordret:
--------------------------------
Vi skal have adgang til det nye webhotel, altså vi logger ind som admin på WordPress Backend.  Der skal vi uploade nogle sider, som ikke kan ses på selve hjemmesiden.

De sider optræder som traffik, som vi har ude i byen.  Siderne indeholder nogle søgeord.

Altså selve siderne kan man ikke browse sig frem til via hjemmesidens hovedmenu eller på anden vis.

Mine tanker:

Jeg har læst en del og er kommet frem til at det som de gør ikke er godt.  Men jeg er dog ikke sikker.  Jeg hælder til at deres metoder er BlackHat SEO.  Da de ikke optimere selve hjemmesiden, men at de ligger indhold op på webhotellet uden om den aktuelle hjemmeside.

Måske er det som de gør, det som hedder MicroSites.  Jeg ved det ikke.

Mine spørgsmål er således.

Den SEO de har lavet er den god eller dårlig?

Hvad hedder den type SEO de har lavet?

Evt. andre ting som er vigtige for mig at vide :-)

Mvh

Daniel
Avatar billede Daniel.E Praktikant
22. marts 2014 - 17:15 #1
anyone? :)
Avatar billede keysersoze Guru
23. marts 2014 - 09:34 #2
Skyggesider, supplementsider eller Doorway Pages - kært barn har mange navne. Det positive i det er at siderne ligger hos dig selv og ikke hos seo-udbyderen så opsiges samarbejdet eller lignende har du stadig adgang til filerne - men det var ikke en vej jeg ville gå hvis jeg havde andre uudnyttede muligheder, hvilket primært måtte dreje sig om optimering af selve siden samt link Building. Så jo, det kunne bestemt godt ligne blackhat seo og det vil der jo altid være en risiko ved.
Avatar billede Daniel.E Praktikant
23. marts 2014 - 10:20 #3
Skyggesider, supplementsider eller Doorway Pages
-------------------------------------------------
Jeg har læst en masse.  Kunne det være "microsites" også er et af disse ord som du bruger?
Avatar billede keysersoze Guru
23. marts 2014 - 10:39 #4
ikke som udgangspunkt - et microsite lever deres eget liv på eget domain/subdomain.
Avatar billede Daniel.E Praktikant
23. marts 2014 - 10:47 #5
Ok :-)

Ud fra det skrev i min første indlæg, så lyder det ikke til at den SEO der er lavet er en god SEO? :-)

Og smid lige dit svar også :-)))
Avatar billede keysersoze Guru
23. marts 2014 - 21:12 #6
svar :)
Avatar billede jonasjoergensen Juniormester
27. marts 2014 - 23:05 #7
Nej, hold dig lang væk fra den slags cirkus numre.
Avatar billede Daniel.E Praktikant
09. april 2021 - 14:24 #8
luk