Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
23. marts 2014 - 22:52 Der er 11 kommentarer

PHP/MySQL - database connect

Jeg har faktisk to spørgsmål:
1) Jeg kan oprette forbindelse til databasen med brugeren "admin" uden password. Når jeg så tilføjer det password jeg har givet, så virker det ikke. "admin" er en bruger jeg har lavet som har global adgang.
Kode:
<?php
$con_error = "Did not connect";
$host = "localhost";
$user = "admin";
$pass = "";
$database = "books";
//Create connection
if(!mysqli_connect($host, $user, $pass)){
    die($con_error);
}else{
    echo "Connected";
}
?>

Fejlmeddelse:
Warning: mysqli_connect(): (HY000/1044): Access denied for user 'admin'@'localhost' to database 'books' in C:\xampp\htdocs\userSystem.php on line 8

2) Dette spørgsmål vil jeg gerne have svar på i privat besked, da jeg vil blive ked af det hvis det kommer til at overtage tråden!
Jeg har 2 spørgsmål jeg ikke kan få lukket. Jeg prøvede tilbage da jeg lavede dem, men fik ikke svar. Er der en måde at lukke spørgsmål man ikke fik svar på?
Avatar billede nissen2630 Novice
24. marts 2014 - 05:36 #1
Prøv at skifte $user = "admin"; ud med $user = "root";
Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
24. marts 2014 - 08:57 #2
Samme problem som med admin, virker uden password, men ikke med.
Avatar billede repox Seniormester
24. marts 2014 - 09:39 #3
Er du sikker på at brugeren 'admin' er oprettet med et kodeord?
Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
24. marts 2014 - 10:15 #4
100% har også prøvet at lave en anden.
Avatar billede ilithos Nybegynder
24. marts 2014 - 10:51 #5
Ser for mig ud til at din MySQL server ikke genkender brugeren som en bruger med password.

Da den lader den logge ind med blankt ser den brugeren som en bruger uden password, hvorfor den gør det er så det store spørgsmål.

Prøv at gå dine brugere på MySQL serveren igennem, husk at det afhængig af konfiguration ikke altid er det samme som unix/system brugerne.

Hvordan har du oprettet dine brugere?
Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
24. marts 2014 - 13:02 #6
Jeg har lavet dem via phpMyAdmin
Avatar billede ilithos Nybegynder
24. marts 2014 - 13:19 #7
af en eller anden årsag har den ikke oprettet dine brugere med password, da den ikke ville lade dig forbinde uden password hvis det var tilfældet. Det undre mig dog lidt hvordan dette kan forekomme i situationen du står i her.

Kan du logge ind på phpMyAdmin med de oprettede brugere og password eller er de også uden password der? (vil gætte på at de også er uden password i denne sammenhæng)

Version a phpMyAdmin, mysql og php+mysqli modul kunne også have noget at sige.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2014 - 18:42 #8
Prøv følgende:

CREATE USER 'username' IDENTIFIED BY 'password';
GRANT ALL ON *.* TO ‘username';
FLUSH PRIVILEGES;
Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
31. marts 2014 - 18:02 #9
Ved ikke hvorfor, men da jeg lavede tilsvarende brugere på en live server virkede det :-/

Hvordan lukker jeg tråden?
Avatar billede repox Seniormester
01. april 2014 - 08:04 #10
Du beder de(n) person(er) som har givet dig en løsning om at lægge et svar, så du kan acceptere dem.
Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
01. april 2014 - 08:24 #11
Hvis der ikke var et svar der virkede, men brugte en anden løsning? Vil gerne lukke ordenligt.

Men alle de svar der har været har som sådan været korrekte, bare ikke virkede i det her tilfælde.