Avatar billede blackunicorn Nybegynder
26. marts 2014 - 16:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Øg antal i database

Hej, jeg har en MySQL database jeg bruger til en meget simpel form for lagerstyring.

Den består af 5 felter.

id, produkt, producent, antal (på lager) og dato (tilføjet).

Mit ønske er en stump kode, der læser værdien i antal ved en bestemt vare i databasen, øger antallet med 1 og skriver den nye værdi til databasen.

Jeg er ikke super stærk i SQL kode, så håber nogen kan/vil hjælpe mig :)
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2014 - 16:53 #1
UPDATE tabel SET felt = felt + nyværdi WHERE id = idnummeret
Avatar billede blackunicorn Nybegynder
27. marts 2014 - 10:41 #2
Jeg har forsøgt med denne, men af en eller anden årsag trækker den fra istedet for at lægge til..

mysql_query("update `test` set qty=' qty +1' where id='$row[id]'") or die(mysql_error());
Avatar billede blackunicorn Nybegynder
27. marts 2014 - 10:49 #3
Ups! havde ikke set ordentligt efter.

Før (virker ikke)
mysql_query("update `test` SET qty=' qty -1' where id='$row[id]'") or die(mysql_error());

Nu (virker)
mysql_query("update test SET qty= qty + 1 where id='$row[id]'") or die(mysql_error());
Avatar billede blackunicorn Nybegynder
27. marts 2014 - 10:49 #4
Smid et svar ssnielsen, så skal du få point :)
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2014 - 14:27 #5
Svar :)