Avatar billede arnely Novice
04. april 2014 - 17:28 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde Hardisk tilsluttet via Sandberg kabel

Hej.

Jeg har en ældre Harddisk som jeg skal have flytte nogle billeder fra.

Jeg har tilsluttet den gamle HD via et Sandberg kabel til USB stikket på Computeren.

Jeg kan høre HD køre, men jeg kan ikke se den på Computeren

Computeren jeg sidder med Windows 7 Pro. Harddisken kommer fra en computer hvor der var XP på.

Håber på hjælp.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2014 - 17:58 #1
Har du brugt denne adapter på Windows 7 maskinen før?
Synes nemlig jeg har hørt om problemer med Sandberg før her på Eksperten.
Avatar billede arnely Novice
04. april 2014 - 20:42 #2
Nej, jeg har aldrig brugt den på Windows 7.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2014 - 06:53 #3
Har du også set i diskhåndteringen? Er den der, hvilken status har disken?
Avatar billede arnely Novice
05. april 2014 - 07:13 #4
Jeg kan godt se HD i diskhåndtering, men kan ikke komme i kontakt med den.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2014 - 07:19 #5
Står den som ikke initialiseret eller hvilken status er den?
Hvilket filformat er den i diskhåndteringen?
Avatar billede arnely Novice
08. april 2014 - 08:49 #6
Undskyld har haft lidt travlt de sidste par dage.

Der står: Disk 1 "ikke er tilgængelig" i Disk håndtering.
Avatar billede arnely Novice
08. april 2014 - 08:51 #7
Hov, ser også der står længere nede i disk håndtering.

Disk 1 "Ukendt" og endvidere "Ikke installeret".
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2014 - 16:11 #8
Er du sikker på der ikke står initialiseret i stedet for installeret? Hvis du højre klikker på diskren, Kan du så få lov til at initialisere disken?
Avatar billede arnely Novice
08. april 2014 - 16:23 #9
Jov du har ret.

Der står ikke initialiseret
Avatar billede arnely Novice
08. april 2014 - 16:25 #10
- og nej, jeg kan ikke få lov til at initialiseret disken!
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2014 - 17:08 #11
Tror måske så det er Windows 7 som der er problemet. Man kunne prøve at lave en live cd, og se om man så kan se filerne.
Der findes en der hedder Hirens Boot CD. Når man har hentet og brændt filen til cd kan denne køres fra boot af. Man vælger Mini XP, og den kommer op i en mini version af Xp.
Jeg vil tor at du i den tilstand vil kunne bruge din Sandberg adapter.
http://www.eksperten.dk/guide/1463
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2014 - 17:10 #12
Alternativet er jo at du åbner computeren og sætter disken ved siden af systemdisken som slave i systemet.
Er disken sata eller ide?
Avatar billede arnely Novice
08. april 2014 - 17:32 #13
Jeg har lige prøvet at tilslutte en Harddisk, som jeg ved virker med 100% sikkerhed. Den kan Win7 heller ikke se.

Jeg har en gammel computer med XP på som jeg prøver senere i aften og forsøge mig med.

Du høre nærmere.
Avatar billede arnely Novice
08. april 2014 - 17:34 #14
Det er en bærbar, så den er ikke lige til og komme ind i :-)

Men som skrevet over for, jeg prøver på min gamle XP computer.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2014 - 17:40 #15
#14 Nå nej :-)
Det er fint. Du melder bare tilbage når du har prøvet det.
Avatar billede arnely Novice
12. april 2014 - 14:49 #16
Nå vi afslutter her.

Det lykkes mig et kort øjeblik, at se indholdet på Harddisken på min XP computer, men så stod strømforsyningen af.

Jeg kunne ikke bruge Sandberg kablerne, men koblede den direkte til computeren via de kabler som var til den eksisterende Harddisk på min gamle XP computer.

Smid et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2014 - 12:33 #17
svar