Avatar billede Axelie Nybegynder
08. april 2014 - 15:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilket brand GTX 780ti?

Hej igen!

Jeg har besluttet mig hvad jeg vil have, men nu kan jeg sgu ikke beslutte mit hvilket brand jeg vil have mit grafikkort fra.
EVGA, ZOTAC, ASUS, MSI, GIGABYTE, PNY, GALAXY, etc.

Jeg har kigget lidt på dem alle, og PNY & ZOTAC er ikke lige mig.
Derimod kan jeg ikke beslutte mig om det skal være EVGAs Dual Classified 780ti, Asus' DirectCU II 780ti, MSIs TwinFrozr eller Gigabytes Windforce 3x 780ti.

Jeg har søgt i lang tid nu, og jeg kan ikke finde nogen benchmarks tests hvor alle 780tis bliver sat op imod hinanden.

Jeg har læst mig frem til at EVGAs Classified 780ti er et absolut bæst, men nu har jeg kigget lidt på designet, og jeg må indrømme at det egentlig ikke er det fedeste grafikkort der ude.

En anden ting jeg har læst er at MSI's blæsere begynder at larme meget over tid. Gigabytes Windforce 3x drivere crasher tit, selvom det ikke er overclocked, men at Asus' DirectCU II skulle køre perfekt. Problemet er bare at det har lave frekvenser samt mindre overclockings muligheder.

Hvad vil i anbefale?

780ti hvert brand:
ASUS: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814121838
MSI: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814127770
Gigabyte: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814125489
EVGA: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814487007

Prisen er jeg sådanset ligeglad med. Søger bare bedste grafikkort, til en nogenlunde fair pris. Selvfølgelig giver jeg ikke 6000kr for et 780ti kort, men i ved vel hvad jeg mener.

Hele setup, uden grafikkort:
Corsair Graphite Series 760T White
ASUS MAXIMUS VI FORMULA
Intel Core i7-4770K Haswell 3.5GHz
CORSAIR RM Series RM1000 1000W
WD BLACK SERIES WD2003FZEX 2TB 7200 RPM
ASUS DirectCU II GTX780TI-DC2OC-3GD5
CORSAIR Dominator Platinum 16GB (4 x 4GB)
CORSAIR Hydro Series H100i Extreme Performance
Og nogle Corsair SP120 fans, etc.

Alt bliver købt fra Newegg.com.
Avatar billede Axelie Nybegynder
08. april 2014 - 15:24 #1
- Kom dog til at tilføje ASUS' kort til setup ved en copy/paste fejl.
Ignorer det.

- Axelie
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
09. april 2014 - 00:34 #2
Helt klart evga! Det er den førende leverandør at nvidia kort ved jeg. :-) Har selv evga og har aldrig haft problemer! De køre pisse godt! :-)
Avatar billede Axelie Nybegynder
21. maj 2014 - 16:08 #3
@DSDM

Smid et svar :)
Avatar billede Axelie Nybegynder
08. juni 2014 - 19:37 #4
- Lukker selv.