Avatar billede camilla1976 Nybegynder
16. april 2014 - 13:11 Der er 5 kommentarer

indbo forsikring

har lige oprettet en indbo forsikring og er i tvivl om nogle ting... jeg låner ofte bil og vil høre om der er nogen der ved hvem der dækker hvis jeg nu er så uheldig at ha indbrud i den lånte bil og mine ting bliver stjålet???
hilsen camilla
Avatar billede Blueeyez Mester
16. april 2014 - 13:39 #1
Vil påstå det er bil forsikringen som ejeren af bilen har lavet.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2014 - 14:41 #2
Hej Camille og velkommen til.
Jeg vil så påstå det er ejerens indboforsikring der skal dække løsøre der ligger i bilen.
Bilforsikringen dækker kun skade på selve bilen (kasko) og skade den forvolder på andre køretøjer/personer/bygninger mm. (ansvar).
Avatar billede zynzz Praktikant
16. april 2014 - 17:09 #3
Der må være en beskrivelse af indbo's forsikringen?
Du kan sikkert finde den på selskabets hjemmeside, men ellers hør din assurandør..

Men jeg vil klart tro at indbo forsikringen dækker løsøre som 220661 også skriver...
Avatar billede Minikai Nybegynder
18. april 2014 - 08:05 #4
Hvad med at spørge det forsikringsselskab, du har tegnet forsikringen i? Dér kan du få svar fra en, der véd noget.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2014 - 08:36 #5
Ja det ville være er smart valg :-)