Avatar billede greenie Nybegynder
26. april 2014 - 08:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

451 Temporary local problem

Hej,
Vi oplever, fra den ene dag til den anden, at vi ikke kan sende post,

Vi har i "Server til udgående post" prik i "Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post"
Vi bruger portene 110 og 26 angivet af udbyder Meebox

Jeg har nulstillet vores router (D.Link DIR 868-L) uden at kunne løse problemet.

Som sagt så er det sket ud af det blå, og vi får samtlige mails retur fra systemadministrator "Kan ikke leveres".

Nogen forslag til hvad der kan være galt?
26. april 2014 - 09:30 #1
Jeg antager at du anvender Outlook eller noget lignende som mail klient.

Er du 100% på at det skal være port 26 til udgående mails (SMTP)? Port 25 er standarden for SMTP.

Har du prøvet at sende mails via din host providers web mail?

Kan du forsat modtage mails?

https://testconnectivity.microsoft.com/ er et godt værktøj til at diagnosticere mail (server) problemer.
Avatar billede greenie Nybegynder
26. april 2014 - 10:19 #2
Nå ja, vi bruger Outlook 2007
De har tidligere anført at det var vigtigt at sætte porten til udgående til 26. Jeg har rettet henvendelse til dem også, vedrørende dette problem.

Testen fra Microsoft autodiscover, synes at vise fejl i et certifikat hos udbyder. Deres webmail service virker dog fint.
26. april 2014 - 14:03 #3
Okay, så er der ikke meget du kan gøre end at vente på de retter fejlen.

Det er muligt er et certifikat er blevet ugyldigt i forbindelse med OpenSSL Heartbleed sikkerhedsproblemet - http://da.wikipedia.org/wiki/Heartbleed-bug
Avatar billede greenie Nybegynder
26. april 2014 - 14:52 #4
ok, dog rart at vide at fejlen ikke er i en router der skal skiftes eller software der skal geninstalleres.

Tak for hjælpen.

Vil du have point?
26. april 2014 - 14:59 #5
Sure :)