Avatar billede bars Nybegynder
29. april 2014 - 13:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opslag i data-ark og vise data baseret på dags dato

Hej, jeg er på udkig efter lidt hjælp til et opslag i et data-ark.

På mit sheet 2 har jeg i kolonne a navnene på mine produkter, og i kolonnerne derefter har jeg månederne startende fra januar 2014 (og pt. til december 2015). Her sætter jeg et x for hver måned jeg vil anvende et produkt, og nu er jeg på udkig efter en måde at få listet dem som er ved at udløbe på mit Sheet 1.

Så jeg vil gerne i kolonne a i mit Sheet 1 kunne få vist produktnavnet på vare som er ved at udløbe og i kolonne b få vist hvor mange dage der er til den løber ud (dog kun hvis der er under 1 måned til den udløber).

Jeg har vedlagt et Excel ark hvis min forklaring er lidt uklar. I henhold til dette dokument er jeg på udkig efter at få vist en list i Sheet 1 med nr.1 og nr. 4 som begge i dag (29-4-2014) vise 1 i kolonne b (fordi der er 1 dag tilbage i denne måned).

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2631487/opslag.xlsx
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. april 2014 - 08:39 #1
Er det noget i den her retning?

http://gupl.dk/710026/
Avatar billede bars Nybegynder
30. april 2014 - 09:29 #2
Jeg kan desværre ikke helt gennemskue dit ark, men med udgangspunkt i det Excel ark du har lavet så vil jeg gerne have (i dag den 30/04-2014) at nr. 1 og nr. 4 vises på Sheet 1, da de udløber i dag og med et 1-tal ved siden af dem.

Ser vi på arket i morgen (1/5-2014) så skal der ikke vises nogen på Sheet 1, da der ikke er nogen der udløber i maj. I juli skal nr. 3 vises, da det er dens udløbsmåned.

Tallet efter skal bare være en der tæller hvor mange dage der er tilbage i den måned de udløber fra dags dato.
Avatar billede bars Nybegynder
30. april 2014 - 09:38 #3
Nu er der ved at gå et lille lys op for mig, hvis jeg i b1 skriver =MONTH(TODAY())-1 får jeg denne måned, og så viser den næsten de tal jeg er på udkig efter. Som tal vises 29, her har jeg brug for det i omvendt orden så den tæller ned for hver dag i udløbsmåneden der går.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. april 2014 - 09:47 #4
Avatar billede bars Nybegynder
30. april 2014 - 10:17 #5
Jeg kan se at månederne i Sheet 2 er skiftet ud med EOMONTH, hvor de før var manuelt indtastet datoer med den første for hver måned som dato med en custom visning som kun viste måneden, det bruger jeg til en anden udregning...

Så er det muligt at lave dette med denne visning bibeholdt?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. april 2014 - 10:28 #6
Avatar billede bars Nybegynder
30. april 2014 - 10:44 #7
Det her må jeg kunne strikke sammen med alle mine dataark, tak for hjælpen.

Lægger du et svar så du kan få nogle points?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. april 2014 - 11:01 #8
OK.