Avatar billede tifojuve Juniormester
29. april 2014 - 21:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af stationær PC til TV

Hej.

Kort og godt har jeg brug for at vide om man kan bruge sit TV (Samsung fra 2013) som monitor til en stationær PC (Lenovo ThinkCentre M57p)? - og hvordan man i givet fald gør det?

Mvh

Paw
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2014 - 21:49 #1
Hej Paw.
Hvilket system kører computeren?
Jeg har selv en Windows 7 stationær, hvor der på grafik kortet er både vga og dvi udgang på.
Selve computerskærmen er på vga stikket, og tv er monteret på dvi stikket.
Jeg har så købt en ledning der er dvi til hdmi, hvor der er lyd stik der hvor dvi stikket også sidder.
Højreklikker jeg på skærmbilledet og vælger skærmopløsning kan jeg her vælge hvilken skærm jeg vil bruge.
Man kan vælge om billedet skal køre på begge skærme, eller om den lille stationære skærm skal slukke.
Skal den slukke vælger du at bruge det andet skrivebord, end det som pc skærmen bruger.
Ledning jeg købte:
http://www.avxperten.dk/hdmi--dvi-kabler/hdmi-til-dvi-med-lyd/hdmi-til-dvi-med-lyd.asp
PS: Mit tv har så intern lydindgang der kører synkront med dvi stikket.
Avatar billede tifojuve Juniormester
29. april 2014 - 22:00 #2
Der ligger Windows Vista Business på PC'en, men jeg har ingen skærm til den. Jeg håbede at kunne nøjes med TV'et?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2014 - 22:44 #3
Det burde også kunne lade sig gøre.
Hvilken model tv er det ud over Samsung?
Avatar billede kurtba Ekspert
29. april 2014 - 23:18 #4
Det skulle sagtens kunne lade sig gøre. Så vidt jeg kan se, har din pc kun vga som video ud stik. Dit tv har næsten helt sikkert et tilsvarende vga stik, så det er bare at købe et vga kabel i rette længde og slutte til.
Så skulle du være kørende.
Nå fik lige set, at den også har dvi ud, så det kan evt. også bruges.
Pc.en er dog forsynet med et dårligt grafikkort som max kan køre 1024 x 768 pixel, så det giver ikke noget godt billede på en hd skærm, som kører med ca. dobbelt så mange pixel.
Avatar billede tifojuve Juniormester
30. april 2014 - 18:42 #5
Det er et Samsung UE46F5005.
Avatar billede tifojuve Juniormester
30. april 2014 - 21:48 #6
Det kan være jeg skal uddybe lidt: Jeg har ikke købt PC'en endnu, men har fundet den nævnte til 1.250,- brugt på recycleit.dk.

Da jeg skal bruge den til Netflix, HBO osv. kunne jeg dog godt tænke mig et bedre grafikkort. Jeg har kigget lidt på nettet og blandt andet fundet sådan en her: ASUS Eee Box EB1035.

Som jeg forstår det er det en PC, der ikke er så kraftig igen, men til gengæld ikke fylder så meget og heller ikke bruger så meget strøm.

Er det rigtigt forstået og vil den være egnet til formålet?
Avatar billede tifojuve Juniormester
02. maj 2014 - 11:20 #7
Ok, kan godt se at jeg har skiftet emne. Jeg opretter en ny tråd.

kurtba og 220661, vil I lige skrive en post så jeg kan give points?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2014 - 11:26 #8
ping