Avatar billede jokeren77 Nybegynder
04. maj 2014 - 20:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Multi sprogs website......

Hejsa,

jeg ville høre om der er en der kunne pege mig i retning af hvordan man bygger et optimalt multi-sprogs website uden duplet-sider.

Det er jo intet problem at lave en dansk/engelsk/tysk side og pege hver enkelt på de 2 andre, men det giver et kæmpe vedligeholdelses arbejde når man foretager ændringer.

Findes der noget materiale på dansk?

På forhånd tak..
04. maj 2014 - 20:23 #1
Har du en hjemmeside eller skal du lave en fra grunden?

Kender du til CMS systemer?
Avatar billede jokeren77 Nybegynder
04. maj 2014 - 20:35 #2
Jeg har en hjemmeside, men det er ikke den der skal ændres på da den er afleveret til "kunden".

Men vil gerne lære at lave det mere simpelt, færre filer, men stadig med muligheden for at køre med flere sprog.

Nej, kender ikke til CMS systemer...... men fortæl fortæl :-)
Avatar billede jokeren77 Nybegynder
04. maj 2014 - 20:55 #3
Ville egentlig helst undlade at bruge et system til at opbygge den med, eller drive den med. Er lidt i tvivl om hvad CMS sys. gør.

Men kan lide at bygge dem fra bunden og ikke bare få et system til at lave det for mig. Føler jeg har bedre forståelse for koden, og dermed for eventuelle fejlretninger.

Og så lære jeg mere af det.
Avatar billede madslundholm Novice
04. maj 2014 - 21:06 #4
Jeg vil lave en tabel i en database, og skrive indholdet på alle sprog. Via en GET variabel kan du så sproget og loade siden med det ønskede sprog.
Avatar billede jokeren77 Nybegynder
04. maj 2014 - 21:15 #5
MadsLundholmDk: hvordan fastholder jeg så sprogvalget på siden?
04. maj 2014 - 23:02 #6
I CMS systemet Joomla er understøttelse af multi sproget sider indbygget.

Her er en video som viser hvordan man sætter indholdet op i flere sprog, den forklare dog ikke hvordan Joomla sættes op - https://www.youtube.com/watch?v=cm114SqvUuc

Hvis du vil lave det i rent PHP, så kan du få lang fra browser på denne måde og derefter bruge det som en get værdi:
<?php
$lang = substr($_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'], 0, 2);
echo "index.php?{$lang}";
?>

Hvis du kun vil køre den linje kode når folk først besøger siden, så kan du gemme lang værdien i en cookie.
Avatar billede madslundholm Novice
05. maj 2014 - 09:04 #7
#5
Det gør du ved at når brugeren klikker på linket, så sender du bare din GET-variabel med - eller laver en session :-)
Avatar billede jokeren77 Nybegynder
13. januar 2015 - 20:20 #8
blev aldrig klogere på denne