Avatar billede kimeast Juniormester
05. maj 2014 - 21:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skift fra HD til SSD

Egentligt ikke det store problem at skifte en gammel HD til en nyere SSD i en emachines E642G med WIN7. - Problemet opstod, da jeg ville brænde en fabriks-genopretnings-dvd. - Det kunne jeg godt opgive, den mulighed er der ikke, af en eller anden grund. Så gjorde jeg noget andet. Hentede en WIN7 dvd (original), og installerede den. Nu er problemet jo, at selvom jeg skriver E642G's licensnøgle på WIN7 disken, fortæller den, at den går ikke. Nå, hvad muligheder har jeg så nu?
Avatar billede KHHP Juniormester
05. maj 2014 - 21:41 #1
Det er garanteret fordi at den version du har hentet er til Retail installationer. For at installere med den licensnøgle du har skal du bruge en OEM disk. Det nemmeste er at sætte din HDD i maskinen og brænde diskene og derfra installere på din SSD.
Alternativt skal du kontakte Acer og høre hvor man kan købe færdige installationsmedier til den medfølgende Windows 7.
Avatar billede kimeast Juniormester
06. maj 2014 - 02:25 #2
Njaa ... . Skær det lidt ud i pap så. - 1.Har en pc med en HD.  2. Pc'en har kun en mulighed for fabriks-nulstilling fra pc'ens egen partition. 3. Pc'en har ingen mulighed for ekstern genopretning... - 4. Har så en ekstern WIN7 der IKKE tilhører pc'en. 5. Efter skift til den nye SSD disk, installerer jeg WIN7 fra den fremmede dvd. 6. Bruger licensnøglen fra pc'en. Umiddelbart kan den installere, men senere kan den ikke registreres. -- Var der bare en genopretningsdisk med pc'en dengang, som der så IKKE er til denne model, kunne jeg vel bare have brugt den til den nye SSD??? --
Avatar billede kimeast Juniormester
07. maj 2014 - 23:15 #3
Gav op.  Nu er der ikke plads til temp filerne da det andet endelig lykkedes.