Avatar billede kongfjong Nybegynder
05. maj 2014 - 21:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Filtrere emails baseret på modtager

Hej

Jeg sidder og leget med at åbne/hente emails i PHP. Når man har "åbnet" indbakken, kan man så filtrere alle mails ud fra modtageren?

Målet er, at man kan lave et system, hvor der kun er én reel emailkonto, som er sat til catch-all. Derpå sendes der mails ud til kunder med en unik svaradresse, som godt nok ikke eksisterer, men som ender i catch-all kontoen alligevel.

Så jeg skal kunne finde de mails der er sendt til en specifik email konto, i catch-all indbakken.

På forhånd tak :)
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2014 - 22:07 #1
Ikke ligefrem et svar på hvordan det skal gøres, men hvad med noget, der henter alle mails og har en liste af samtlige mails fra indbakken.

Og så ellers gå listen igennem for mails med den modtageradresse man ønsker at kigge efter. Eventuelt lægge referencen til de(t) fundne objekt(er) i en anden liste, som så er den man kører igennem og viser.

Har personligt aldrig hentet mails fra en server med PHP, men det ville nok være sådan jeg ville gøre i for eksempel JAVA.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
06. maj 2014 - 09:03 #2
Jo det er også en mulighed jeg har overvejet, men håbede/tænkte der var en metode til det, som var mere lige til :)
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2014 - 09:08 #3
Igen, uden at kende til hvordan PHP henter mails fra en server, så antager jeg, at den kun henter headers og ikke hele emailen. Der skal vel noget mere til.
Så, det er vel ikke meget mere end Email klasse, som repræsenterer en email.
Og så en "handler" klasse, som returnerer en liste af Email.
Og i samme klasse en metode der lige fjerner de mails, som ikke er relevante for opgaven.

Lyder som 20-30 liniers kode for den klasse, som henter og filtrerer.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
06. maj 2014 - 09:15 #4
Det lyder egentlig meget sandsynligt, at det kun er headers den henter. Good pointe :)
Avatar billede acore Ekspert
06. maj 2014 - 10:12 #5
Hvis du buger IMAP-functions, kan du så ikke bruge imap_search() http://www.php.net/manual/en/function.imap-search.php?
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2014 - 10:34 #6
Ifølge manualen kan man sagtens bruge imap_search() til det.
Man ville endda kunne bede den om flere ting end bare hvem TO er.

Så mon ikke det er vejen at gå.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
06. maj 2014 - 14:07 #7
Fedt acore - tak :)

Læg et svar ;)
Avatar billede acore Ekspert
06. maj 2014 - 14:39 #8
Kommer her