Avatar billede dauer Nybegynder
06. maj 2014 - 21:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Port forwarding

Hej
Jeg skal have åbnet port 32400 for at min Plex mediaserver, der kører på min Synology NAS kan tilgås fra udefra. Jeg har en Linksys EA6500 router, hvor jeg har tildelt en fast IP adresse til NAS serveren og åbnet for port 32400. Problemet er bare, at det ikke virker. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg evt. har glemt. Jeg har taget et screenshot af router-indstillingen.

http://postimg.org/image/v52lzbqn7/

Nogen der har en idé ?
Avatar billede zagger Juniormester
06. maj 2014 - 22:09 #1
Du har husket at adressen til Plex's web interface er http://din-ip:32400/web ?
Avatar billede dauer Nybegynder
07. maj 2014 - 06:49 #2
Ja, på lokalnetværket er det sådan jeg tilgår serveren, men inde på selve web interfacet er der en indstilling, hvor plex selv prøver at tilgå en central server på plex.tv, og det er det den ikke kan fordi porten er lukket.
Avatar billede zagger Juniormester
07. maj 2014 - 07:21 #3
Okay. Har du sikret dig at der ikke er en firewall der blokerer? Og er du sikker på at du har en ekstern ip som kan tilgås udefra? Nogle internetudbydere bruger delte ip'er, hvis man ikke har bestilt en detikeret ekstern ip.

Hvis det er på plads, så har du ret i at det højst sandsynligt er routeren der skal konfigureres rigtigt. Umiddelbart synes jeg det ser rigtigt ud som du har gjort. Du kunne evt. prøve at bruge portinterval i stedet for, og så sætte både start- og slut-interval til 32400.
Avatar billede dauer Nybegynder
14. maj 2014 - 21:03 #4
Hej igen. Så fik jeg løst problemet. Jeg har fibernet gennem Energimidt og de er begyndt at bruge NAT adresser, hvilket plex serveren ikke kunne komme igennem. De har nu givet mig en ny ip adresse og så spiller det. I øvrigt rigtig god support fra Energimidt.
Avatar billede zagger Juniormester
14. maj 2014 - 21:55 #5
Det havde jeg en mistanke om, hvilket jeg også gjorde opmærksom på i #3. Jeg har også selv Energimidt, og stødte på samme problem, hvilket de også hurtig rettede da jeg henvendte mig til dem.
Det er åbenbart fordi der er mangel på IP-adresser, og det løser de så ved at bruge NAT.
Men godt at du fik det til at virke.  :)