Avatar billede nokia6500 Nybegynder
07. maj 2014 - 12:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

2 netgear påsamme net

jeg har lige pt en ruter cg3000 netgear som køre her fast og nu ville jeg så gerne ha en netgear cvg824g v3 sat til sammen med den så jeg kan få ordlig net oven på 1 sal hvordan gøre jeg lige det ??
håber det er den rigtige kategori
Avatar billede kibasnowpaw Nybegynder
07. maj 2014 - 19:35 #1
hvor mange på'er har du på første sal vis en behøver du bare en lang Lan ledning vis muligt vis ikke og din Trådløs ikke kan nå kan man få en Trådløs forstærker du kan godt have 2 ruter på en forbindelse men den vil kun virke som en Switch da man ikke kan have 2 modemmer på et net hvad jeg ved af men vis du vil bruge den sammen med den anden Netgear skal du trække et lan cable fra din ene Netgear til den anden dog skal du tænke på af alle pc'er sat til Netgear 2 kan ikke finde Pc'erne på Netgear 1 da Pc'erne kan kun finde hinanden indfor samme lan *Box*
Avatar billede bamfhansen Nybegynder
11. maj 2014 - 22:56 #2
du skal slå dhcp fra på din nye router give den samme ssid (navnet på netværket) og adgangskode som den faste har nu, husk at ændre dens default ip til f.eks. 192.168.1.2 for at de 2 ikke kommer i konflikt når de skal konfigureres.

Så skulle det køre glidende.