Avatar billede Juniorplayer57 Nybegynder
13. maj 2014 - 11:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forklaring af Php/Sql kode - skal gerne bruge hurtig hjælp

Hej Experten.

Jeg har fornyelig fået sendt en kode fra en bekendt som gerne ville have mig til at kigge den igennem. Jeg er nybegynder når det kommer til php/sql, så søger derfor herinde efter et svar på hvad en bestemt del af koden har af funktioner/betydning.
Håber der er enten er en eller flere herinde som kan give mig et præcist, kort og men detaljeret svar på hvad denne del har af funktion:

Her er den del af koden jeg gerne vil have svar på hvad har af funktion:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mysql_select_db('TUTORIALS');
$retval = mysql_query($sql);
if(! $retval )
præcist
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Her er hele koden:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
<?php
$host = 'localhost';
$username = 'root';
$password = '';
$db = 'login';

mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect server ");
mysql_select_db("$db")or die("cannot select DB");

$sql = "DELETE FROM spiller
        WHERE klub='Arsenal'";

mysql_select_db('TUTORIALS');
$retval = mysql_query($sql);
if(! $retval )
{
  die('Kunne ikke slette data: ' . mysql_error());
}
echo "Spillere fra Arsenal er blevet slettet!\n";
?>

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede sonalias Seniormester
13. maj 2014 - 11:41 #1
1. Vælg databasen "TUTORIALS"
2. Udfør $sql (Slet spillere hvor klub == arsenal)
3. hvis den IKKE returnerer en værdi (retval = return value) så er der ikke blevet slettet noget, i.e mysql_error()

Håber det var forståeligt :)
Avatar billede Juniorplayer57 Nybegynder
13. maj 2014 - 13:20 #2
Det var en fin hjælp - tak for det hurtige svar ;)
Avatar billede sonalias Seniormester
13. maj 2014 - 14:16 #3
Så lidt :)