17. maj 2014 - 15:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bruge Linksys EA6500 som accespoint

Hej eksperter.

Jeg har et spørgsmål angående mit netværk. Jeg har to routere, en Dlink dir 655 og en Linksys EA 6500, som jeg rigtigt gerne vil have til at køre på samme netværk. Oprindeligt var EA6500 købt som vores hoved router, men da jeg ikke kunne få den til at fungere sammen med min Synology DS214, måtte jeg sætte den gamle Dlink op igen. Jeg har så sat EA6500 routeren ind som en ekstra router i vores stue, for at få bedre netværk der, da stuen ligger langt væk fra den anden router. Mit problem er så at der er to forskellige netværk. Når vi sidder inde i stuen bruger vi EA6500, men skal vi f.eks. bruge vores Sonos, så skal vi huske at skifte netværket over til Dlink'en, for at det virker. Så nu er mit spørgsmål om min EA6500 kan bruges som accespoint, så netværket 'tror' at der kun er et, således at vi ikke skal skifte hele tiden.

Vi har Waoo som internet leverandør.

Mvh Ole
Avatar billede FastEthernet Novice
17. maj 2014 - 15:13 #1
Det skulle sagtens kunne lade sig gøre.
Du skal sætte din Linksys router i bridge mode hvilket vil få den til kun at agere access point.

http://kb.linksys.com/Linksys/GetArticle.aspx?docid=28cee6a2fb0d4176a2210942d1d5836c_Setting_up_the_Linksys_E4200_in_bridge_mode.xml&pid=8
17. maj 2014 - 16:03 #2
Tak det vil jeg prøve.
17. maj 2014 - 17:15 #3
Hej FastEthernet.

Det var da simpelthen bare genialt det du skrev. Nu kører jeg med download på 88 mbit og kan bruge mit Sonos som jeg vil:-)
Avatar billede FastEthernet Novice
17. maj 2014 - 17:26 #4
Fremragende, så får du lige et svar her :-)