Avatar billede kalasin Nybegynder
20. maj 2014 - 09:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke aktivere wna3100 USB WIFI (Netgear)

Jeg har netop købt en N300 USB WIFI WNA3100 adapter fra Netgear til at få adgang  til trådløst netværk. Jeg har Windows 8.1 på en Acer stationær pc. Jeg har i forvejen etableret netværk med netkabel uden problemer.

Jeg kan ikke få wifi-netværkskortet til at virke.

Ved forsøg på installation fryser installationsprocessen, efter jeg bliver bedt om at sætte adapteren til pc'en. Adapteren blinker blåt tre gange og så synes der ikke mere at være forbindelse til den. Jeg har prøvet adskillige gange - først fra cd, så afstallation og installation fra nettet - med samme resultat. Den fryser mens den viser en pop-up med  beskeder a'la "installerer drive..."

I starten kom min firewall mm (ZoneAlarm) med en besked a'la "Host ...prevented Windows Service.... HKCS/Services/VSDANTANT..."

I kontrolpanelet kan jeg se, at wifi-netværkskortet fungerer korrekt og at den seneste driver er installeret. Men det står som deaktiveret, og jeg kan ikke aktivere det.

ARRRRGGGGHHHHH!!!!!
Avatar billede kalasin Nybegynder
23. maj 2014 - 22:46 #1
OK I am fucked!
Avatar billede kalasin Nybegynder
04. juni 2014 - 10:21 #2
Blev løst, da Zonealarm udsendte en opdateret version.