Avatar billede uffesteenberg Novice
24. maj 2014 - 21:44 Der er 3 kommentarer

Roote ældre HTC Desire?

Har en HTC Desire (jeps, den første af dem!) som virkelig godt kunne trænge til lidt ekstra plads... den er jo fyldt op bare man har en håndfuld apps liggende. Har kigget lidt på det der rooting-halløj med fx CyanogenMod, Unrevoked eller lignende - tror godt jeg kan finde ud af det, men er ikke helt inde i sagerne omkring at roote.. (flair for it men noob inden for mobil-fiks-fakserier)

Er det korrekt, at:

- når man har rootet kan man fjerne nogle af de funktioner som HTC har indbygget i telefonen og som fylder uden jeg kan bruge dem til noget?

-når man har rootet, kan ALLE apps flyttes over på sd-kortet?

Hvad vil I evt.anbefale til at lave back-up af telefonen? HTC Sync fungerer ikke rigtig..

SKAL man prøve en anden ROM på telefonen eller er det ikke fint nok bare at roote, for at få fjernet unødvendige funktioner?

Og ja, ved godt det ville være lettere at købe en ny mobil, men vil sgu godt lige trække det lidt...
Avatar billede chalde Seniormester
25. maj 2014 - 01:21 #1
- når man har rootet kan man fjerne nogle af de funktioner som HTC har indbygget i telefonen og som fylder uden jeg kan bruge dem til noget?
Ja

-når man har rootet, kan ALLE apps flyttes over på sd-kortet?
Delvist. Visse system apps m.m. vil ikke kunne.

Hvad vil I evt.anbefale til at lave back-up af telefonen?
Helium: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.backup

SKAL man prøve en anden ROM på telefonen eller er det ikke fint nok bare at roote, for at få fjernet unødvendige funktioner?
På en gammel fætter som Desire (godt nok nogle år siden den blev skiftet ud), ville jeg nok kigge efter en ny og mere optimeret ROM. Mange giver også mulighed for at udvide partionerne til at inkludere SD kortet (gjorde jeg i sin tid, men sørg for at have et hurtigt SD kort. Gerne class 6 som minimum.

I sin tid kørte jeg med MIUI på min Desire. Kørte glimrende og gav et lækkert pust til grænsefladen. Og ellers går man sjældent galt i byen med CM.
Avatar billede uffesteenberg Novice
23. juni 2014 - 07:38 #2
Point?
Avatar billede chalde Seniormester
23. juni 2014 - 07:50 #3
Nej tak, bare behold dem :)