Avatar billede palleren Novice
26. maj 2014 - 19:27 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

SAMSUNG SMART-tv kan ikke få forbindelse til Internettet?

Hej Eksperter :)

Jeg opretter en post her da jeg er ved at få spat af mit samsung smart tv.

Pludselig kan det ikke længere få forbindelse til min trådløse router. Jeg får meddelelsen som følger:

"
Sluttet til det trådløse netværk, men ikke til internettet.

Tilsluttet til lokalt netværk, men ingen adgang til internettet. kontroller DNS-indstillingerne i IP-indstillinger, eller kontakt din internetleverandør for adgang til internettet."

Jeg har også forsøgt at sætte kabel direkte fra router til fjernsynet, med samme resultat... den kan få forbindelse til routeren, men ikke internettet.

Jeg har andre apparater i husstanden, som alle kører fint og upåklageligt over selvsamme router.

Håber nogen her kan hjælpe mig. Vi er lidt desperate efter at få det løst :)!!!

Med venlig hilsen
Palle
Avatar billede fernet Nybegynder
26. maj 2014 - 20:15 #1
Jeg er med på en lytter. Jeg har i nøjagtig samme situation som dig, og det startede her til aften. Det er dog lykkedes at logge på med mobil hotspot. Hvilken udbyder har du? Jeg har yousee
Avatar billede Agums Nybegynder
26. maj 2014 - 20:31 #2
Jeg har lige her i aften opdaget præcis det samme problem på mit SAMSUNG TV. Jeg håber at nogle vil komme meg løsninger snart. Og jeg ved heller ikke hvordan logger jeg på med mobil hotspot. Men internet på andre enheder herhjemme virker perfekt.
Avatar billede Norlan Nybegynder
26. maj 2014 - 20:35 #3
Hejsa,

Har samme problem med en samsung DVD  afspiller - og har også yousee, har mistanke om at de har spærret for en lang række Mac adresser, så man skal åbne for sit smart TV/ DVD der.

Det at du kan komme på med et mobil hotspot underbygger at det er yousee routere som der er blevet opdateret.
Mvh / Ole
Avatar billede Schwensen Nybegynder
26. maj 2014 - 20:46 #4
Jeg oplever præcis samme problem i aften! Meget irriterende, når vi skulle se en film. Vi har også yousee herhjemme.
Avatar billede Tklarskov Nybegynder
26. maj 2014 - 20:53 #5
Jeg har sammen problem med mit samsung tv, jeg har tdc
Avatar billede hanzelanz Nybegynder
26. maj 2014 - 20:53 #6
Samme problem her. Jeg har Samsung 7 serie og TDC som ISP
Avatar billede hanzelanz Nybegynder
26. maj 2014 - 20:55 #7
I skal ændre dns til 8.8.8.8
Avatar billede hanzelanz Nybegynder
26. maj 2014 - 20:57 #8
Gå i: menu/netværk/netværksstatus ip-indstl. sæt DNS-Indst. til indtast manuelt
Avatar billede hanzelanz Nybegynder
26. maj 2014 - 20:57 #9
Til info så er det Googles DNS
Avatar billede yoophoop Nybegynder
26. maj 2014 - 21:09 #10
8.8.8.8 virker - det er da lidt utroligt!

Takker for kort og godt svar.

Frank
Avatar billede Norlan Nybegynder
26. maj 2014 - 21:09 #11
Det virker at ændre DNS - underligt at den "gamle" DNS virker med andet udstyr men ikke samsung smart tv.

Mvh Ole
Avatar billede Agums Nybegynder
26. maj 2014 - 21:13 #12
Jeg har TDC - YouSee og jeg ændrede DNS til 8.8.8.8 og den virker nu :)
26. maj 2014 - 21:20 #13
Man kan også anvende andre "åben" DNS providers:
http://www.censurfridns.dk/
http://www.opendns.com/
Avatar billede palleren Novice
27. maj 2014 - 09:38 #14
Hej,

Det var da utroligt så mange havde samme problem! Jeg har også TDC.

At ændre det til 8.8.8.8 løste sjovt nok problemet. Så jeg siger mange tak og du får pointene :)

Lækkert det virker nu!

At ændre det DNS, medfører vel ikke noget som langsommere hastigheder eller lign vel? (jeg ved ikke helt hvad det er nemlig :D)

Men mange tak for hjælpen!

Med venlig hilsen
Palle
Avatar billede Agums Nybegynder
27. maj 2014 - 17:39 #15
En lille tilføjelse fra mig. I går virkede Netflix fint med DNS 8.8.8.8, men i dag kunne der ikke afspilles noget som helst. Så fik jeg sat min DNS tilbage til at den skal hentes automatisk og nu virker den fint. Jeg tror SAMSUNG har kørt et eller andet system opdatering som har løst problemet.
Avatar billede Protect Nybegynder
25. februar 2015 - 22:23 #16
Hejsa

Vi er nu løbet ind i samme problem, vi kører med Telia netværk og desværre virker ingen af jeres fantastiske forslag, er der noget der har fundet løsningen og ikke mindst grunden til det sker....?

På forhånd tak

Torben
Avatar billede bogemunk Nybegynder
26. februar 2015 - 00:23 #17
Har prøvet at alle jeres forslag, men intet virker. Kan det have noget at gøre med at jeg bor i UK og har TALKTALK som leverandør?

Bjarne
Avatar billede bkrog Nybegynder
26. februar 2015 - 14:25 #18
Jeg har samme problem og har TDC.yousee. Har forsøgt de skrevne løsninger, men uden held. Forsøgt både trådløst og direkte forbindelse.

Birgitte
Avatar billede UllerFnuller Nybegynder
26. februar 2015 - 14:38 #19
Samme problem her. Det skete i går aftes ved 21-tiden, vi havde pludselig huller i internetforbindelsen (Fiber bredbånd Stofa). Jeg genstartede routeren og fiber-boksen og VUPTI mit Samsung 8005-serie SMART TV kan nu ikke længere connecte til internettet men kun til routeren. Alle andre apparater fungerer fint som de plejer. Jeg har 2 netværk i huset, prøvede TV'et på dem begge til bevidstløshed men ingen af dem kunne få fat i internettet kun til routeren. Aldrig oplevet før ... Ledte efter opdateringer via TV'et (kabel), ingen opdateringer available. Alt prøvet, intet fungerede...løsninger modtages med glæde :-)
Avatar billede UllerFnuller Nybegynder
26. februar 2015 - 14:51 #20
Fra Samsung modtaget i går :

Vi har opdaget et problem med vores servere, så en del har mistet f.eks. apps, internetforbindelse og lignende. Vi er allerede i gang med at rette fejlen, og forhåbentlig burde problemet gerne være løst for alle indenfor de næste par timer.
Har du selv problem, så prøv derfor gerne igen i løbet af aftenen
//Christina
Avatar billede bkrog Nybegynder
27. februar 2015 - 07:58 #21
Det virkede i går aftes dejligt og tak :-)

Birgitte
Avatar billede claude7878 Praktikant
19. april 2015 - 23:15 #22
Hej alle
Jeg har samme problem med mit tv og har prøvet at gøre de ting som beskrevet i tråden men uden held. Hjælp hvad skal jeg gøre

Mvh Claus
Avatar billede claude7878 Praktikant
19. april 2015 - 23:18 #23
Jeg har prøvet med at logge på tlf internet men det kunne jeg heller ikke.
Avatar billede Morten1992 Praktikant
04. maj 2019 - 22:48 #24
Min router fungere ikke når jeg vil tilslutte min router til mit Samsung Smart TV.

Jeg synes jeg har prøvet alt, google mig frem og tilbage.

Skrevet det der 88888 i manuelt system, gendannet netværket på smart tv’et.

Men prøvet med et LAN kablet fra router til smart tv’et og det virker kun hvis det er direkte fra væg stikket og i smart tv’et.

Så det virker ikke hvis det er gennem router hvor jeg tilføjer LAN kablet igennem routeren.

Jeg håber jeg har forklaret mig tydeligt og kortfattet.
Avatar billede MADOlsen Forsker
06. maj 2019 - 08:19 #25
#24 Morten, hvis du har et teknisk problem, skal du oprette dit eget spørgsmål - så er chancerne for at få hjælp også meget meget større end nu, hvor du har tilføjet en kommentar til en 4 gammel og forlængst glemt tråd :-)
Avatar billede Tonni Novice
19. maj 2020 - 06:57 #26
Jeg ved godt det er en gammel tråd men mit ue55es8005 har lige pludselig ikke WiFi og det er fra den ene dag til den anden,er der nogen der ved om eller hvordan det løses har selvfølgelig prøvet alt der stod i den gamle post,men jeg tænker vi er kommer lidt længere i dag så måske der var en nem.måde at få WiFi til at virke igen tv virker perfekt med kabel men WiFi er pist væk,jeg håber der er nogle der vil være så venlige at hjælpe hvis de kan
Mvh Tonni
Nybegynder herinde
Avatar billede Martin H Praktikant
31. maj 2020 - 10:49 #27
Det samme er lige sket for mig Tonni, præcis som du beskriver det. Jeg har også prøvet alt, men lige lidt hjælper det 😳
Avatar billede LisanneMH Praktikant
25. juni 2020 - 23:27 #28
Hey

Ved det er en gammel tråd, men vi har over nogle måneder haft samme problem, Samsung smart tv men Fullrate internet.
Hvis andre, som vi gjorde, Googler problemet og snubler over det her, så har vi haft held med at slukke tv'et. Hiv stikket ud i 15 minutter.
Vi er trætte af det, men what to do? Thank God for chromecast ;)
Håber andre kan få glæde af det her.

Tuttelu
Avatar billede Bander37 Praktikant
16. september 2020 - 11:28 #29
Hej.

Mit Sony Bravida tv vil ikke finde mig wi-fi / net.
Har haft mig tv i 4 år uden problemer.

Den kan godt finde nettet men ikke koble mig på.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede Tonni Novice
03. marts 2021 - 20:24 #30
Den eneste mulighed der er hvis i vil have decideret wifi på jeres tv,så sælger de altså stadig usb dingle til wifi specifik til Samsung tv og de virker,mit wifi virkede ikke gud ved hvor længe så sidste uge havde jeg bestilt en dingle jeg tænkte 200kr enten eller,og jeg var fuldstændig overrasket jeg skulle intet gøre den fandt selv det den skulle bruge på nettet så nu behøver jeg ikke chromecast mere,tænk alt det bøvl og så skulle der ikke mere end en Samsung usb dingle til wifi for at det virker som det skal,ja ja bedre sent end aldrig håber der er nogen der kan bruge det,tro mig de virker,de skal bare være til Samsung og de bliver solgt rigtig mange steder og der står hvilke tv de passer til og alt hvad man har brug for at vide
Avatar billede LisanneMH Praktikant
03. marts 2021 - 20:56 #31
Jeg har skrevet tidligere at vi slukkede vores tv i 15 minutter, før det virkede igen, men vi har siden det fundet fejlen...
Vi havde en wi-fi forstærker oppe på loftet som havde sin egen ip adresse og efter den er blevet fjernet har vi ikke oplevet det.

Det eneste problem vi har med vores Samsung smart tv, er at den ikke vil opdatere til sidste nye version - har I også problemer med det?

Mvh Lisanne
Avatar billede Tonni Novice
04. marts 2021 - 02:33 #32
Grunden til at de ikke opdaterer er noget med internettet,så helt løst er det ikke endnu desværre,ellers kan du downloade den nyeste version på fesk udb eller direkte over på tv,det kan være det løser problemet,jeg håber det lykkedes for jer,ved mig var det kun usb dingle der kunne få mit tv til at virke som det skal og så for 200kr,de er gidt givet ud og jeg garanterer dit tv er som det skal være bagefter,men husk du kan også downloade den sidste nye version og som sagt kan det sagtens løse problemet
Vh Tonni Pedersen