Avatar billede Badalandabad Nybegynder
29. maj 2014 - 22:47 Der er 4 kommentarer

Min computer genstartede også kom der en fed hvid stripe i skærmen

Hej Eksperter !

Hej sad og spillede Dead Space med vennerne og lige pludselig genstartede min hvorefter den kom en stor hvid streg i skærmen og senere hen kom der mange små streger, hvorefter der kom Blue Screen of Death (Stadig med de mange streger)
Men efter jeg har genstartet den et på gange, så forsvandt Blue Screen of Death og kom istedet op med en besked hvor der stod: reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.

Det eneste jeg har gjort er at gå ind i BIOS Setup og trykket Load Default Setup.

Jeg ved ikke hvordan jeg kommer hen til det sted hvor der står 'Start windows i fejlsikret tilstand'

Jeg har mange ting ligende på min PC, som jeg ikke vil have slettet.

OPS: Jeg kan sige at det er ikke skærmen som fejler noget, da jeg også bruger den sammen med min PS3, og der er ingen streger.

Please Hjælp!

Mvh Christoffer Bodholdt.
29. maj 2014 - 23:55 #1
Det kan muligvis være hardware fejl med dit grafikkort.

Din Windows partitions Master Boot Record (MBR) er nok blevet ødelagt. Du kan anvende Windows skiven til at tilgå commandline værktøjerne, til at prøve at reparere den - http://www.thewindowsclub.com/repair-master-boot-record-mbr-windows

Din data er forsat på disken. Hvis det ikke er MBRen som er i stykker eller at reparationen ikke lykkes, så kan man hive disken ud, sætte den til en anden maskine og overføre dataen.

Hvis det er MBRen og der er hardware fejl på dit grafikkort, så vil du nok få BSoD igen.

Du kan tjekke om kortet er i stykker, ved at teste det i en anden maskine.
Avatar billede Badalandabad Nybegynder
30. maj 2014 - 00:09 #2
Hej
Det vil jeg prøve i morgen
Men nu viser den ikke den der meddelelse mere. Nu starter den op og jeg kan vælge om jeg skal tage den i Normal eller fejlsikret tilstand. Men der er stadig de der streger og den kommer stadig op med BSOD og der står den 3-5 sek også genstarter den.

Håber ikke det er mit Grafikkort, den lyder helt normal også den gang den genstartede. Jeg har hørt hvis det skulle være Grafikkortet , så ville man høre et knald fra kondonsatoren og hele computeren vil lukke ned med det samme..
30. maj 2014 - 00:42 #3
Ikke alle kondensatore "popper", nogle åbner sig bare en smule og lækker. Det forsager ikke altid et system crash.

Har du prøvet at søge på BSoD fejlkoden?
Avatar billede Badalandabad Nybegynder
30. maj 2014 - 00:49 #4
Kan ikke søge på koden da den genstarter inden jeg når at se den. Plus at de streger på skærmen gør det en smule svært at se.