Avatar billede mmmmn Nybegynder
30. maj 2014 - 15:41 Der er 2 kommentarer

Statisk IP i VMware mulig, uden at kende gateway og subnet?

Håber mit spm. giver mening.

Jeg leger på begynderplan med Windows Server 2008 trial i VMware Player.
Jeg vil gerne installere en Domain Controller på den, og i den forbindelse anbefaler den en statisk IP-adresse.

Normalt ville jeg have tilgået min router for at få info om Subnet Mask og Gateway, men det har jeg ikke mulighed for nu (don't ask why :-)).

Er der en måde hvorpå jeg kan få det virtuelle miljø til at køre med statisk IP-adresse og samtidig have adgang til internettet...?

JEg tænker det måske kan lade sig gøre med noget virtuelt netværk, men er der så adgang til internettet fra den virtuelle maskine?

På forhånd tak.
30. maj 2014 - 16:44 #1
Det som DC installeren beder dig om er at sætte en statisk adresse på dit netværkskort.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc754203%28v=ws.10%29.aspx

Du kan sagtens få internet adgang, du skal bare sørge for at den statiske IP er i samme subnet som din router.
Avatar billede mmmmn Nybegynder
01. januar 2015 - 10:42 #2
venligst afgiv svar  for pointuddeling!