Avatar billede olai Juniormester
01. juni 2014 - 17:29 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Windows 8

Jeg har overtaget en Asus bærbar fra min bror, indeholdene Windows 8.

Den er sat op til hans datter, således er han administrator, og hun har ingen rettigheder.

Desværre har han glemt sin kode...... Hvad Søren gør jeg..?

Jeg har en Xp cd som jeg har bootet på, og en live cd, men harddisken med Windows
Kommer ikke frem.... Hvorfor ikke??.

Det er meningen at jeg vil installerer Windows 7 i stedet. (Han har selvfølgelig fået den originale cd væk til pc'en).

/Olai
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juni 2014 - 18:16 #1
Sikkert fordi den kører GPT og ikke MBR du kan muligvis se den med en Ubuntu CD
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2014 - 20:57 #2
du kan nulstille windows adgangskode - hvorfor så ikke fortsætte på win8? med classic shell og modermix kører det stort set som win7.
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Avatar billede olai Juniormester
01. juni 2014 - 22:24 #3
Har forsøgt Claes57, og det går fint indtil dette sker efter menuen er kommet frem i Dos:

windows is hibernated refused to mount ...

NTFS: yes but hibernated...
Avatar billede olai Juniormester
01. juni 2014 - 23:03 #4
Jeg fik lavet en fiks shutdown kommando i CMD, derefter kørte det, administrator er flyttet til min konto. Claes smid et svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juni 2014 - 02:59 #5
Bare luk selv.
En sjælden gang i mellem kan dvaletilstand filen være defekt. Men det er jo bare en fil, der kan slettes. Og så starter win op uden den. Hiberfilen ligger i roden på c-drev og er en skjult systemfil på størrelse med maskinens ram, fx 8gb.
Avatar billede olai Juniormester
10. juni 2014 - 08:00 #6
Lukker.  Tak for hjælpen.