Avatar billede MikkelHolst Nybegynder
03. juni 2014 - 12:01 Der er 3 kommentarer

AMD Radeon HD 7900 series grafikkort - Problem. Hvad skal jeg gøre?

Hejsa.

Efter en presset tid med skolen, besluttede jeg mig for at tænde min stationær efter et par måneders pause. Da jeg har tændt computeren og åbner mit spil 'Titanfall', kommer der en besked som jeg aldrig før har set. Overskriften hedder 'startup failure' og så kommer beskeden 'Game startup failed because the video card does not support the required features'. Sidst min computer var tændt kunne jeg snildt smide Battlefield 4 på ultragrafik og det samme med Titanfall, så jeg aner ikke hvad der er sket. Jeg har prøvet at kigge efter nogle drivere, og bl.a været inde i 'enhedshåndtering', finde grafikkortet og søge efter software den vej. Jeg aner ikke hvordan jeg ellers skal forklare problemet da jeg aldrig har haft sådan et problem før.
OBS: 'scoren' inde under 'klassifikation' under system kan jeg også se denne er droppet i score fra 7,9 til blot 5,6. Jeg tror der mangler en driver, men jeg er skide usikker. Programmer som 'drivertuner' viser ingen drivere jeg kan installere som har noget med grafikkortet at gøre.

HJÆLP HJÆLP HJÆLP!! tak på forhånd :)!
Avatar billede Widefelix Novice
03. juni 2014 - 13:30 #1
Hvilket mærke er computeren, eller er den selvbygget?
Avatar billede MikkelHolst Nybegynder
04. juni 2014 - 00:30 #2
Hejsa.

Computeren er selvbygget. Men den var jo fungeret helt fint, lige indtil den dag jeg tændte den efter en tids pause.

Mvh
Avatar billede Widefelix Novice
04. juni 2014 - 07:01 #3
Vil nok mest anbefale du geninstallerer dit styresystem. Og måske også skriver til amd, har du ellers prøvet at installere alle de nyeste directx versioner?