Avatar billede lunden0608 Nybegynder
05. juni 2014 - 12:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til netværk

Min PC kan ikke oprette forbindelse til netværket.

Jeg har 2 netværkskort, 1 wireless TP og 1 onboard atheros ar8151 pci-e gigabit ethernet controller. Jeg kan hverken oprette forbindelse trådløst eller med kabel.

Jeg har formateret computeren og opdateret drivers.
nulstillet netværkskortet.
Mine andre computere går fint på nettet og har testet med nye kabler.

Under netværkskortets egenskaber kan jeg se at jeg både modtager og sender pakker uden at jeg kan gå på nettet.

Det er selvfølgelig kendeligt at mit netværkskort er defekt, men da jeg har et onboard og et separat trådløst, som jeg dog ikke bruger normalt, er det mærkeligt hvis de begge skulle være defekte på samme tid.
Avatar billede lunden0608 Nybegynder
05. juni 2014 - 12:48 #1
lille tilføjelse:

Kører Windows 7x64

Jeg kan godt oprette forbindelse til netværket, men jeg får vist et (!) "ingen forbindelse til internettet"

Jeg har prøvet at slå windows firewall og antivirus fra.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. juni 2014 - 12:48 #2
Fjern alle netværkskort undtagen det der er onboard.

Hvad så nu?

Hvor har du driverne fra? Er det en saml selv pc eller?
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. juni 2014 - 12:59 #3
cmd>ipconfig /all

kontroller, at IP, Gateway & DNS er korrekt ...
en "ingen internet" skyldes, at du ikke kan "resolve" hostnavne og det skyldes en forkert eller manglende DNS adresse.
Avatar billede lunden0608 Nybegynder
05. juni 2014 - 13:47 #4
tak for hjælpen juleulv!