Avatar billede msl_ddm Nybegynder
17. juni 2014 - 10:55 Der er 1 løsning

Powerpivot DAX: Akkumuleret antal linjer (animeret tidslinje)

Hej eksperter

Jeg ønsker at gøre brug af Excel Power View punkt-diagrammet, men jeg har i den forbindelse et problem med at beregne en akkumulering af antal forekomster over tid.

Når jeg tilføjer en "hh:mm" formateret kolonne til min "afspilningsakse", får jeg rigtigt nok mulighed for at afspille udviklingen over tid, hvor detaljegraden er pr. minut.

Tilføjer jeg så et antal af forekomster (linjer) til min X-Akse (X-Værdier), viser den alene antallet af forekomster for det givne minut (typisk 1 max 2).

Jeg vil gerne, at den akkumulerer forekomsterne således at visningen akkumuleres for hvert minut, der afspilles på den animerede timeline.

Tabellen dataene hentes fra har følgende indhold, og kan naturligvis understøttes af hjælpekolonner via. Powerpivot:
- ID (forløbende nummer)
- Username
- Orign (hvorfra henvendelsen stammer)
- Started (starttidspunkt for en registrering i DD-MM-ÅÅ HH:MM:SS)
- Finished (sluttidspunkt for en registrering i DD-MM-ÅÅ HH:MM:SS)
- Type (henvendelsestype)
- Smiley (en rating 1-5)
- TotalSeconds (antal sekunder mellem "Started" og "Finished")
- CustomerNumber (et unikt kundeid)
- PostalCode (postnummer, hvis kundeid ikke kendes)

Nogen herinde der kan gennemskue min problemstilling?
Avatar billede msl_ddm Nybegynder
09. juli 2014 - 14:27 #1
Lukkes